Οι τουρίστες στην Ελλάδα επενδύουν σε προϊόντα πρώτης ανάγκης και αναζητούν αυθεντικές τοπικές εμπειρίες. Η νέα μελέτη της εταιρείας καταναλωτικής πληροφορίας NielsenIQ για το 2025, με τίτλο Από Διαδρόμους σε Νήσους – Συμπεριφορά Αγοραστών Τουριστών στην Ελλάδα, αποκαλύπτει ότι οι τουρίστες δεν περιορίζουν τις δαπάνες τους σε αναμνηστικά και φαγητό, αλλά προχωρούν σε σημαντικές αγορές ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών κατά τη διάρκεια της παραμονής τους. Η έρευνα, η οποία πραγματοποιήθηκε το καλοκαίρι του 2025 σε 14 κύριες τουριστικές περιοχές, ανέλυσε τις συνήθειες 2.010 επισκεπτών από 11 εθνικότητες.
Σύμφωνα με την έρευνα, το 94% των τουριστών αγόρασε είδη παντοπωλείου, με το εμφιαλωμένο νερό να έχει τη μεγαλύτερη διείσδυση στο 82%, ακολουθούμενο από την μπύρα με 41%. Οι επιλογές αυτές δεν είναι τυχαίες, καθώς οι επισκέπτες τείνουν να επιλέγουν προϊόντα με βάση την ελληνική προέλευση, την τιμή και την διαθεσιμότητα. Οι παρορμητικές αγορές κυριαρχούν σε κατηγορίες όπως τα αναψυκτικά και τα σνακ.
Οι συνήθειες αγορών διαφέρουν ανάλογα με τον τύπο του ταξιδιώτη και τις ανάγκες του. Τα σούπερ μάρκετ και τα υπερκαταστήματα είναι οι κύριοι προορισμοί για προγραμματισμένες αγορές και αναγγελίες, αντιπροσωπεύοντας το 40% των συνολικών δαπανών. Τα μίνι μάρκετ και τα περίπτερα, από την άλλη πλευρά, εξυπηρετούν τις αυθόρμητες αγορές λόγω της ευκολίας και ταχύτητάς τους.
Φαρμακεία και καταστήματα καλλυντικών προσελκύουν εκείνους που αναζητούν premium ή προσωπικά είδη φροντίδας, ενώ αρτοποιεία και υπαίθριες αγορές προσελκύουν επισκέπτες που επιθυμούν φρέσκα, τοπικά προϊόντα που ενισχύουν την αυθεντική ελληνική τους εμπειρία.
Η πλειοψηφία των τουριστών καταναλώνει όσα αγοράζει είτε στην κατασκευή τους είτε εν κινήσει, με τα σνακ να είναι η πιο κοινή κατηγορία αυτοπαρασκευής. Οι εμπειρίες από τα καταστήματα επίσης αξιολογούνται θετικά, με πάνω από το 90% των συμμετεχόντων να εκφράζουν ικανοποίηση για την ποικιλία των προϊόντων και την ευκολία στην εύρεση αυτών που χρειάζονται.
Σχεδόν οι μισοί από τους τουρίστες (48%) ήταν πρώτοι επισκέπτες, ενώ το 18% ήταν επισκέπτες που επέστρεφαν. Οι αγοραστικές τους συνήθειες ποικίλλουν ευρέως ανάλογα με τον σκοπό του ταξιδιού, τη διάρκεια διαμονής, τη σύνθεση της ομάδας, την εθνικότητα και τον προορισμό, σκιαγραφώντας μια πολύπλοκη εικόνα της εξελισσόμενης τουριστικής οικονομίας της Ελλάδας.
Πηγή περιεχομένου: in.gr
![]()
