Η άνοδος του OnlyFans: Πώς η οικειότητα και η μοναξιά γίνονται εμπορεύματα

Η άνοδος του OnlyFans: Πώς η οικειότητα και η μοναξιά γίνονται εμπορεύματα

Η ανάλυση της επιτυχίας των ψηφιακών πλατφορμών που εμπορεύονται οικειότητα και μοναξιά. Η οικονομία του σεξ έχει διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση σημαντικών τεχνολογικών καινοτομιών καθ’ όλη τη διάρκεια της ιστορίας. Από τον Τύπο του 19ου και του 20ου αιώνα, μέχρι την επιτυχία του Video Home System (VHS) στις δεκαετίες του ’80 και ’90 και τις κάμερες web στην αρχή της δεκαετίας του 2000, κάθε εποχή έχει βρει τον τρόπο να εκμεταλλεύεται την ανθρώπινη οικειότητα. Σήμερα, νέες ψηφιακές πλατφόρμες όπως το OnlyFans, το MYM και το Fansly έχουν επαναστατήσει το ψηφιακό τοπίο. Η επιτυχία τους εδράζεται όχι μόνο στη διάδοση προσωπικών εικόνων, αλλά και στην εμπορευματοποίηση της εξατομικευμένης αλληλεπίδρασης μεταξύ δημιουργών και συνδρομητών. Έτσι, η προσοχή και τα συναισθήματα γίνονται καταναλωτικά αγαθά, σύμφωνα με τον Faouzi Bensebaa, καθηγητή Επιστήμης της Διοίκησης. Αυτές οι πλατφόρμες δημιουργούν ερωτήματα για την οικονομία της οικειότητας και την επίδρασή τους στη σύγχρονη κοινωνία.

Η OnlyFans, ως σημαντικός παίκτης στη συγκεκριμένη αγορά, ανήκει στη βρετανική εταιρεία Fenix International Ltd. και διαθέτει πάνω από 220 εκατομμύρια χρήστες, ενώ τα έσοδά της ξεπερνούν τα 5,7 δισεκατομμύρια ευρώ. Παράλληλα, η MYM έχει δείξει εντυπωσιακή ανάπτυξη, φτάνοντας τα 150 εκατομμύρια ευρώ σε έσοδα κυρίως στην Ευρώπη. Αντίθετα, άλλες πλατφόρμες όπως το Fansly και το Loyalfans παραμένουν περιθωριακές.

Αυτές οι πλατφόρμες λειτουργούν με ένα επιχειρηματικό μοντέλο διαμεσολάβησης, χωρίς να κατέχουν περιουσιακά στοιχεία, και συνδέουν δημιουργούς και συνδρομητές, αποκομίζοντας προμήθειες 20-30% επί των εσόδων των δημιουργών. Ωστόσο, οι δημιουργοί είναι υπεύθυνοι για το περιεχόμενο που παρέχουν, ενώ οι πλατφόρμες διαχειρίζονται μόνο τη φιλοξενία και την πληρωμή.

Παρά τα υψηλά περιθώρια κέρδους, η έλλειψη ισχυρών εμποδίων εισόδου στον τομέα καθιστά τη βιομηχανία ευάλωτη στη ρύθμιση και στις μεταβαλλόμενες καταναλωτικές συνήθειες. Το σεξουαλικό περιεχόμενο, αν και ηγείται στα έσοδα, δεν είναι το μόνο που προσφέρουν αυτές οι πλατφόρμες, με αρκετές να προβάλλουν και άλλες κατηγορίες περιεχομένου.

Ωστόσο, είναι σημαντικό να διερευνηθούν οι κοινωνικές επιπτώσεις αυτών των πλατφορμών, όπως επισημαίνει η κοινωνιολόγος Dilara Cılızoğlu. Η διαδικτυακή σεξουαλική εργασία των γυναικών μπορεί να ερμηνευτεί είτε ως ενδυνάμωση είτε ως εκμετάλλευση, εξαρτώμενη από την οικονομική και κοινωνική πίεση που σχετίζεται με τη σεξουαλικοποίηση.

Συμπερασματικά, οι πλατφόρμες αυτές εκμεταλλεύονται τη μοναξιά και την απομόνωση, προσφέροντας εμπορικές λύσεις σε υπαρκτές ανθρώπινες ανάγκες, αλλά ταυτόχρονα επιδεινώνουν τα κοινωνικά προβλήματα που σχετίζονται με αυτές. Η ρύθμιση της αγοράς, ιδίως όσον αφορά την προστασία των καταναλωτών και τη διαχείριση του περιεχομένου, αναδεικνύει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο τομέας και το μέλλον του.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play