Ξεπερνάει τα 300 εκατ. ευρώ το κέρδος σε ετήσια βάση από τη λειτουργία του Gov.gr, σύμφωνα με τους υπολογισμούς του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης και Ηλεκτρονικού Περιεχομένου, που συμπεριλαμβάνονται σε έρευνα η οποία διενεργήθηκε τους προηγούμενους μήνες.
Ειδικότερα, η εξοικονόμηση για πολίτες και Δημόσια Διοίκηση λόγω εξάλειψης μετακινήσεων και αναμονής σε ουρές ανέρχεται σε 309,99 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, εξοικονομούνται ακόμα 2,55 εκατ. ευρώ από πολίτες και χρηματοπιστωτικά ιδρύματα με τη χρήση της υπηρεσίας «Συστηθείτε-Know your customer». Άξια αναφοράς είναι και τα περιβαλλοντικά οφέλη, καθώς εκτιμάται ότι γίνονται 19,1 εκατ. λιγότερες μετακινήσεις και έχουν μειωθεί οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 33.000 τόνους.
«Από το 2019, η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη υλοποιεί μια στρατηγική πολυδιάστατου εκσυγχρονισμού του κράτους, με στόχο τη διευκόλυνση της καθημερινότητας των πολιτών και την ενίσχυση της εμπιστοσύνης προς τη Δημόσια Διοίκηση. Η Ελλάδα του gov.gr αποτελεί το σύμβολο μιας νέας εποχής: ενός κράτους αποτελεσματικού, διαφανούς και ανθρώπινου. Η έρευνα του ΕΚΤ επιβεβαιώνει έμπρακτα τα οφέλη αυτής της μετάβασης», τονίζει ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου.
Τα ποσοστά ικανοποίησης της ποιοτικής αξιολόγησης είναι αρκετά υψηλά για το Gov.gr. Συγκεκριμένα, άριστη είναι η αξιολόγηση για τις εξής υπηρεσίες: Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης (84%), καταβολή εξόδων κηδείας (81%) και βεβαίωση μόνιμης κατοικίας (81%). Όλες οι υπόλοιπες υπηρεσίες λαμβάνουν ποσοστά άνω του 60%.
Στην ποσοτική αξιολόγηση, οι υπηρεσίες που συγκεντρώνουν την υψηλότερη βαθμολογία είναι το πιστοποιητικό Οικογενειακής Κατάστασης, που έχει χρησιμοποιηθεί περίπου 3,2 εκατ. φορές σε ετήσια βάση, η ψηφιακή Βεβαίωση Εγγράφου (γνήσιο υπογραφής), η οποία χρησιμοποιείται περισσότερες από 2 εκατ. φορές ετησίως, καθώς και η υπηρεσία «Know Your Customer», που αποφέρει σημαντικά οφέλη μέσω της διαλειτουργικότητας.
Το βασικότερο σημείο βελτίωσης για την πλειοψηφία των ερωτηθέντων άνω των 30 είναι η προσθήκη περισσότερων υπηρεσιών. Πάνω από το 55% των χρηστών έχουν μείνει απόλυτα ικανοποιημένοι από τις υπηρεσίες και θα τις προτείνουν και σε άλλους, ενώ ο κυβερνητικός ψηφιακός κόμβος είναι το προτιμότερο κανάλι επικοινωνίας με τη Δημόσια Διοίκηση σε ποσοστό 65%.
«Μόνο από 20 υπηρεσίες του gov.gr εξοικονομούνται ετησίως πάνω από 312 εκατομμύρια ευρώ για τους πολίτες και τη Δημόσια Διοίκηση. Χιλιάδες πολίτες εξυπηρετούνται γρήγορα, με ασφάλεια και χωρίς ταλαιπωρία, μέσω περισσότερων από 2.200 ψηφιακών υπηρεσιών του gov.gr, που συνεχώς αυξάνονται. Η καταπολέμηση της γραφειοκρατίας είναι προϋπόθεση για μια καλύτερη καθημερινότητα, για ένα κράτος φιλικό προς τον πολίτη», καταλήγει ο υπουργός.
Η έρευνα του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης είχε ως στόχο την αποτίμηση 20 υπηρεσιών του gov.gr με ποσοτικά και ποιοτικά κριτήρια.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
![]()
