Μικρά καταστήματα γειτονιάς: Η ανατροπή στο λιανεμπόριο

Μικρά καταστήματα γειτονιάς: Η ανατροπή στο λιανεμπόριο

Η τάση ανάπτυξης των μικρών καταστημάτων γειτονιάς επηρεάζει την ελληνική αγορά λιανεμπορίου. Ένα σημαντικό κομμάτι της αγοράς του οργανωμένου λιανεμπορίου στην Ελλάδα κερδίζουν τα τελευταία χρόνια τα μικρά καταστήματα γειτονιάς. Ο κλάδος των σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα βρίσκεται σε μία περίοδο έντονων αλλαγών, με έμφαση στα μικρότερα καταστήματα και την υιοθέτηση νέων τεχνολογιών. Η τάση που θέλει τους καταναλωτές να προτιμούν τα μικρότερα καταστήματα είναι παγκόσμια και επηρεάζει όλες τις αγορές.

Με συνεχείς επενδύσεις, μεγάλες αλυσίδες όπως η ΑΒ Βασιλόπουλος, τα My market και η Μασούτης, αλλά και νέοι παίκτες όπως η Core Innovations, που εστιάζουν στο convenience retail, κάνουν βήματα ανάπτυξης δημιουργώντας σύγχρονα δίκτυα μέσω της μεθόδου franchise. Αντί να εστιάζουν στα μεγάλα υπερκαταστήματα, οι επιχειρήσεις αναζητούν την ανάπτυξη πιο φιλόξενων και ευέλικτων καταστημάτων στις γειτονιές και στις τουριστικές περιοχές.

Σύμφωνα με στοιχεία της NielsenIQ, κατά το εννεάμηνο του 2025, οι superettes, ή αλλιώς καταστήματα κάτω των 400 τ.μ., σημείωσαν αύξηση πωλήσεων κατά 9,4%. Τα μικρότερα σουπερμάρκετ, με μέγεθος άνω των 400 τ.μ. και έως 2.499 τ.μ., παρουσίασαν ανάπτυξη 9,3%. Αξιοσημείωτο είναι ότι και οι δύο κατηγορίες καταστημάτων συγκεντρώνουν το 49% του συνολικού τζίρου των αλυσίδων σουπερμάρκετ.

Η στροφή προς τα μικρότερα καταστήματα είναι διεθνής και αναμένεται να συνεχιστεί με ρυθμό ανάπτυξης 6,29% έως το 2027. Οι ελληνικές επιχειρήσεις έχουν ήδη αντιληφθεί αυτή την αλλαγή στην καταναλωτική συμπεριφορά και επενδύουν σε αυτήν. Η αγορά της μικρής λιανικής συγκεντρώνει πωλήσεις άνω των 5 δισ. ευρώ, που αντιπροσωπεύει περίπου το 1/3 του τζίρου στον κλάδο των σούπερ μάρκετ.

Η ΑΒ Βασιλόπουλος, για παράδειγμα, έχει ξεκινήσει ένα πενταετές σχέδιο που περιλαμβάνει μετατροπές σε franchise και εκτεταμένες ανακαινίσεις, με στόχο μέχρι το 2028 να διαθέτει 900 καταστήματα, αυξάνοντας την παρουσία της στις γειτονιές με τα καταστήματα AB Shop & Go. Παράλληλα, η My market επενδύει στη δημιουργία μικρών καταστημάτων franchise, ενώ η εξαγορά της Κρητικός από τη Μασούτη θα ενισχύσει επίσης τη δυνατότητα ανάπτυξης μικρών σημείων πώλησης.

Η παρουσία της OK! Anytime Market στις γειτονιές είναι επίσης αξιόλογη, καθώς και η Retail & More, η οποία στοχεύει να ανοίξει 25 νέα καταστήματα μέχρι το 2025.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play