Τουρισμός: Οι 7 τάσεις που θα διαμορφώσουν τα ταξίδια το 2026

Τουρισμός: Οι 7 τάσεις που θα διαμορφώσουν τα ταξίδια το 2026

Οι νέες τάσεις στον τουρισμό το 2026 αποκαλύπτουν προορισμούς και εμπειρίες που ενσωματώνουν αυθεντικότητα και άνεση. Το 2026 αναμένεται να φέρει σημαντικές αλλαγές στον τομέα του τουρισμού, με τους ταξιδιώτες να επιλέγουν προορισμούς που συνδυάζουν αυθεντικότητα, άνεση και ασφάλεια. Η αναγνώριση των ταξιδιών ως μια μορφή επένδυσης αναδεικνύεται κεντρικό στοιχείο, καθώς οι ταξιδιώτες προγραμματίζουν μεγαλύτερες δαπάνες, επωφελούμενοι παράλληλα από την Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ).

Το 84% των 22.000 ταξιδιωτών που συμμετείχαν στην έρευνα Skyscanner Horizons 2026 δηλώνει ότι θα ταξιδέψει το ίδιο ή περισσότερο την επόμενη χρονιά.

Η Τεχνητή Νοημοσύνη αναδεικνύεται στον πιο σημαντικό σύμμαχο των ταξιδιωτών, καθώς το 54% δηλώνει σίγουροι για τη χρήση της το 2026.

Η επίγνωση του υπερτουρισμού αυξάνεται, με το 32% των ταξιδιωτών να αναφέρει ότι έχει επηρεαστεί αρνητικά η ποιότητα των διακοπών του.

Σύμφωνα με την έκθεση της Skyscanner, οι επτά τάσεις που θα καθορίσουν τα ταξίδια για το 2026 περιλαμβάνουν:

– Glowmads: Οι ταξιδιώτες εστιάζουν στη φροντίδα του εαυτού τους, με ευεξία και ομορφιά να αποτελούν κεντρικά στοιχεία των εμπειριών τους.

– Shelf Discovery: Η γαστρονομία προσφέρεται ως πύλη προς τον πολιτισμό, με τους ταξιδιώτες να αναζητούν αυθεντικές γαστρονομικές εμπειρίες.

– Altitude Shift: Η αυξανόμενη δημοτικότητα των ορεινών προορισμών προσφέρει ευκαιρίες για χαλάρωση και αποσύνδεση από την καθημερινότητα.

– Bookbound: Ταξίδια που εμπνέονται από βιβλία και λογοτεχνικούς ήρωες, προάγοντας την πολιτιστική εμπειρία.

– Family Miles: Πολυγενεακά ταξίδια που ενισχύουν τις κοινές εμπειρίες και τις συναισθηματικές σχέσεις.

– Catching Flights and Feelings: Ταξίδια που εστιάζουν σε ανθρώπινες σχέσεις και νέες γνωριμίες.

– Destination Check-in: Η επιλογή προορισμού σύμφωνα με την εμπειρία που προσφέρει το κατάλυμα.

Η διάθεση των ταξιδιωτών να δαπανήσουν περισσότερα για πτήσεις και διαμονές είναι εμφανής, με τους Gen Z και Millennials να είναι οι πιο πρόθυμοι να επενδύσουν. Η διαδικτυακή αναζήτηση έχει γίνει η κύρια πηγή έμπνευσης για ταξίδια, με τα κοινωνικά μέσα να παίζουν καθοριστικό ρόλο.

Η εμπιστοσύνη στην ΤΝ είναι υψηλή, ιδιαίτερα μεταξύ των νεότερων ηλικιακών ομάδων, ενώ η ανάγκη για συνειδητές επιλογές αναδύεται ως απάντηση στην αύξηση του υπερτουρισμού. Σύμφωνα με το WTTC, οι δαπάνες για ταξίδια και τουρισμό αναμένονται να ξεπεράσουν το 1 τρισ. δολ. το 2024 και να συνεχίσουν να αυξάνονται το 2025.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play