Υποχρεωτική ηλεκτρονική τιμολόγηση στις Β2Β συναλλαγές από 2 Φεβρουαρίου 2026

Υποχρεωτική ηλεκτρονική τιμολόγηση στις Β2Β συναλλαγές από 2 Φεβρουαρίου 2026

Από τις 2 Φεβρουαρίου 2026, ξεκινά η υποχρεωτική χρήση ηλεκτρονικής τιμολόγησης για συναλλαγές μεταξύ επιχειρήσεων (Β2Β), ενώ παρέχονται ισχυρά κίνητρα για την πρόωρη ένταξη των επιχειρήσεων στο νέο σύστημα (key001).

Οι σχετικές ρυθμίσεις θεσπίζονται με σειρά αποφάσεων του υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και του διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων. Η υποχρέωση αφορά στην έκδοση ηλεκτρονικών τιμολογίων σε κάθε πώληση αγαθών και παροχή υπηρεσιών μεταξύ επιχειρήσεων στην Ελλάδα, καθώς και προς επιχειρήσεις τρίτων χωρών (εκτός ΕΕ). Για τις πωλήσεις σε επιχειρήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η έκδοση ηλεκτρονικών τιμολογίων παραμένει προαιρετική (key002).

Για τις συναλλαγές μεταξύ ημεδαπών επιχειρήσεων, η αποδοχή των ηλεκτρονικών τιμολογίων από τη λήπτρια επιχείρηση είναι υποχρεωτική. Αντίθετα, δεν υπάρχει υποχρέωση αποδοχής ηλεκτρονικού τιμολογίου από την ημεδαπή επιχείρηση στην περίπτωση συναλλαγών με επιχειρήσεις της αλλοδαπής. Κάθε επιχείρηση μπορεί να εκπληρώσει την υποχρέωση αυτή επιλέγοντας είτε υπηρεσίες Παρόχου Ηλεκτρονικής Έκδοσης Στοιχείων είτε τη δωρεάν εφαρμογή της ΑΑΔΕ, timologio και τη δωρεάν εφαρμογή για κινητές συσκευές myDATAapp.

Η Κοινή Απόφαση του υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και του διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, προβλέπει δύο περιόδους υλοποίησης, καθώς και μεταβατικό χρονικό διάστημα, ώστε οι επιχειρήσεις να προσαρμοστούν ομαλά στη νέα διαδικασία:

Α’ Περίοδος – Μεγάλες επιχειρήσεις με ακαθάριστα έσοδα άνω του ενός εκατομμυρίου ευρώ για το φορολογικό έτος 2023

*2 Φεβρουαρίου 2026: Έναρξη υποχρεωτικής εφαρμογής

*2 Φεβρουαρίου – 31 Μαρτίου 2026: Χρονικό διάστημα σταδιακής εφαρμογής της ηλεκτρονικής τιμολόγησης, με παράλληλη χρήση προγραμμάτων διαχείρισης επιχειρήσεων ή της ειδικής φόρμας καταχώρησης.

Β’ Περίοδος – Λοιπές επιχειρήσεις

*1 Οκτωβρίου: Έναρξη υποχρεωτικής εφαρμογής

*1 Οκτωβρίου – 31 Δεκεμβρίου: Χρονικό διάστημα σταδιακής προσαρμογής.

Με Απόφαση του διοικητή ΑΑΔΕ, όσες επιχειρήσεις επιλέξουν να εφαρμόσουν την ηλεκτρονική τιμολόγηση δύο μήνες νωρίτερα από την εκάστοτε προθεσμία, απολαμβάνουν πλήρη και προσαυξημένη κατά 100% απόσβεση της δαπάνης για τεχνικό εξοπλισμό και λογισμικό, καθώς και 100% προσαύξηση της δαπάνης για παραγωγή, διαβίβαση και ηλεκτρονική αρχειοθέτηση ηλεκτρονικών τιμολογίων για τους πρώτους δώδεκα μήνες έκδοσης. Η εισαγωγή της υποχρεωτικής ηλεκτρονικής τιμολόγησης αποτελεί σταθμό στην προσπάθεια ψηφιοποίησης της οικονομίας και αναμένεται να προσφέρει σημαντικά οφέλη, όπως η μείωση της απώλειας ΦΠΑ και περιορισμός της έκδοσης εικονικών φορολογικών στοιχείων.

Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στην Εξυπηρέτηση Φορολογουμένων της ΑΑΔΕ, my1521, τηλεφωνικά στο 1521, εργάσιμες ημέρες από 7.00 έως 20:00, ή ψηφιακά στο my1521, 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα.

Loading

Play