Μια αναδρομή στις επιθέσεις των προεδρικών αρχών κατά καλλιτεχνών και την πολιτική τους σημασία. Πριν από την πρόσφατη διαδικτυακή αντιπαράθεση του Ντόναλντ Τραμπ με τον Μπρους Σπρίνγκστιν στο Truth Social, υπήρξε μια άλλη διαμάχη που άφησε ανεξίτηλο το αποτύπωμά της στην αμερικανική πολιτική σκηνή. Σύμφωνα με το Hollywood Reporter, ο Ρίτσαρντ Νίξον επιχείρησε να φιμώσει έναν ροκ σταρ, τον Τζον Λένον, που είχε εκφράσει πολιτικά και κοινωνικά ριζοσπαστικές απόψεις. Ο Λένον είναι ο στόχος της εποχής, που αναβιώνει στο ντοκιμαντέρ One to One: John & Yoko. Ο Νίξον, με απώτερο στόχο την απομάκρυνση του Λένον από τις ΗΠΑ, αξιοποίησε τη μεταναστευτική νομοθεσία και ένα παλαιό περιστατικό με κάνναβη για να δικαιολογήσει τις ενέργειές του.
Η Αμερική βρίσκεται στα χέρια μιας διεφθαρμένης, ανίκανης κυβέρνησης, ανέφερε ο Σπρίνγκστιν σε πρόσφατη συναυλία, προσδιορίζοντας τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η χώρα σήμερα. Αμέσως, ο Τραμπ αντέτεινε διαδικτυακά, στοχοποιώντας τον καλλιτέχνη και άλλους δημόσιους φιγούρες, εντείνοντας την αίσθηση ενός σύγχρονου πολιτιστικού πολέμου.
Μέσα σε 48 ώρες, ο Τραμπ εξαπέλυσε επιθέσεις, επισημαίνοντας τις πολιτικές και προσωπικές αδυναμίες των καλλιτεχνών. Η αντεπίθεση του Τραμπ έφερε στο προσκήνιο τη σχέση ανάμεσα στην τέχνη και την πολιτική, και το πώς οι δημόσιοι αξιωματούχοι επιδιώκουν να ελέγξουν ή να τιμωρήσουν τους επικριτές τους. Στις αρχές της δεκαετίας του ’70, ο Λένον είχε χαρακτηριστεί στόχος, όπως φάνηκε και από την αντιμετώπισή του από την κυβέρνηση Νίξον.
Πηγή περιεχομένου: in.gr