Από τα κινητά στην ηλεκτροκίνηση: Πώς η Xiaomi ξεπέρασε την Apple

Από τα κινητά στην ηλεκτροκίνηση: Πώς η Xiaomi ξεπέρασε την Apple

Η Xiaomi εισέρχεται με επιτυχία στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, επιτυγχάνοντας κερδοφορία ταχύτερα από την Tesla. Η Xiaomi έχει εκμεταλλευτεί τη δημοτικότητα που απολαμβάνει στην υφιστάμενη πελατειακή της βάση, συγκεντρώνοντας παραγγελίες για την είσοδό της στην αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αυτή η στρατηγική της επέτρεψε να επιτύχει κερδοφορία σε λιγότερο από το μισό χρόνο που απαιτήθηκε από την Tesla, όπως αναφέρεται σε ανάλυση του Bloomberg. Ο γίγαντας της ηλεκτρονικής τεχνολογίας ανακοίνωσε κέρδη ύψους 700 εκατομμυρίων γουάν (98 εκατομμύρια δολάρια) για το τμήμα ηλεκτρικών αυτοκινήτων και τεχνητής νοημοσύνης, μόλις 19 μήνες μετά την κυκλοφορία του ηλεκτρικού sedan SU7. Σύγκρινα, η Tesla χρειάστηκε πάνω από πέντε χρόνια για να φτάσει σε κερδοφορία, καθιστώντας τη Xiaomi η πιο γρήγορη στον τομέα αυτό.

Η γρήγορη πορεία της Xiaomi προς την κερδοφορία είναι μια σημαντική νίκη για τον ιδρυτή και πρόεδρο της, Lei Jun. Η Xiaomi επιδιώκει να γίνει ένας από τους κορυφαίους πέντε κατασκευαστές αυτοκινήτων παγκοσμίως και εργάζεται προς την κατεύθυνση αυτή με στόχο να ξεκινήσει την πώληση ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη το 2027. Η στρατηγική της εστιάζει σε μια αυστηρά διαχειριζόμενη αλυσίδα εφοδιασμού και σε μια αρχιτεκτονική που επικεντρώνεται στο λογισμικό, κάτι που της επιτρέπει να αποκομίζει κέρδη από περισσότερους τομείς πέρα από το αυτοκίνητο.

Ωστόσο, η Xiaomi επωφελείται επίσης από την ώριμη αλυσίδα εφοδιασμού ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα, επιτρέποντας στους νεοεισερχόμενους να κλιμακώσουν γρήγορα την παραγωγή τους χωρίς να απαιτούν μεγάλα κεφάλαια. Ωστόσο, οι προοπτικές για την Xiaomi και τον τομέα γενικότερα είναι αβέβαιες, καθώς οι κινεζικές αρχές προγραμματίζουν τη μείωση φορολογικών ελαφρύνσεων το επόμενο έτος. Η ζήτηση αναμένεται να υποστεί πλήγμα, όπως έχει ήδη παρατηρηθεί το τελευταίο διάστημα.

Η πρόεδρος της εταιρείας, Lu Weibing, προειδοποίησε ότι το μικτό περιθώριο κέρδους της Xiaomi στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων θα μπορούσε να μειωθεί το 2026, τονίζοντας την αυξανόμενη ανταγωνιστικότητα και τις προκλήσεις που αναμένονται στον τομέα. Η Xiaomi φαίνεται να αναβάλλει τις διεθνείς επεκτάσεις της μέχρι το 2027, κάτι που ενδέχεται να δημιουργήσει επιπλέον αμφιβολίες σχετικά με τη βιωσιμότητα της επιχείρησης ηλεκτρικών οχημάτων της.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play