Από τη Gucci στη Rolex: Η μουσική και η ανατροπή στην κοσμοθεωρία της πολυτέλειας

Από τη Gucci στη Rolex: Η μουσική και η ανατροπή στην κοσμοθεωρία της πολυτέλειας

Η μουσική έχει διαμορφώσει την αντίληψη της πολυτέλειας, επηρεάζοντας τις προτιμήσεις των καταναλωτών στην εποχή του quiet luxury. Για πολλές δεκαετίες, η μουσική, ειδικά οι ρυθμοί της hip-hop και της R&B, έχει λειτουργήσει ως ισχυρός μηχανισμός προώθησης των πολυτελών οίκων. Από τα κομμάτια της δεκαετίας του ’90 που επαινούσαν το bling μέχρι τη σύγχρονη σκηνή, όπου οι ράπερς αναφέρουν brands στη γκαρνταρόμπα τους, οι αναφορές σε Gucci, Louis Vuitton και Rolex λειτουργούν ως πολιτισμικά σύμβολα. Σχετική ανάλυση του Bloomberg αποκαλύπτει ότι η παρουσία των luxury brands στους στίχους εκτοξεύτηκε την περίοδο 2020-2023. Τα Gucci, Louis Vuitton και Hermès έχουν γίνει αναπόσπαστο κομμάτι του καθημερινού λεξιλογίου της pop κουλτούρας. Ο θάνατος του Βίρτζιλ Άμπλοου το 2021 δεν ανέκοψε τη δυναμική, καθώς η κληρονομιά του είχε ήδη εδραιώσει τη θέση της πολυτέλειας στην αστική μόδα.

Ωστόσο, η οικονομική κατάσταση που προήλθε από την πανδημία έχει φέρει σημαντικές αλλαγές. Ο πληθωρισμός, οι αυξήσεις στα επιτόκια και οι αλλαγές στις προτιμήσεις του κοινού οδήγησαν σε κορεσμό της ζήτησης και σε μία στροφή προς το λεγόμενο quiet luxury – μια διακριτική κομψότητα χωρίς έντονα λογότυπα. Στη μουσική, αυτό μεταφράστηκε σε λιγότερες και πιο επιλεκτικές αναφορές σε γνωστά brands και σε μια μεγαλύτερη έμφαση στην ποιότητα.

Η Gucci, για παράδειγμα, κυριάρχησε στη μουσική σκηνή κατά τη διάρκεια της δημιουργικής διεύθυνσης του Αλέσαντρο Μισέλ, με την παρουσία της να αντιπροσωπεύει πάνω από το 60% των εσόδων της Kering. Με την αποχώρησή του, όμως, η απουσία της στη μουσική έγινε πιο αισθητή. Παρόμοια πορεία διαγράφουν και άλλοι οίκοι, όπως ο Dior και η Hermès. Ο Louis Vuitton, χάρη στην επιρροή του Φαρέλ Γουίλιαμς, παρέμεινε συνδεδεμένος με τη μουσική, ενώ η Chanel προσπαθεί να ανανεώσει την πολιτιστική της εικόνα μετά τον θάνατο του Καρλ Λάγκερφελντ.

Η πολυτέλεια βρίσκεται τώρα σε ένα σταυροδρόμι. Η εποχή του προκλητικού bling φαίνεται να έχει υποχωρήσει, όμως η επιθυμία για μοναδικότητα και ταυτότητα παραμένει ισχυρή. Η μουσική συνεχίζει να αποτελεί το ιδανικό μέσο για να μεταφέρει αυτήν την αφήγηση. Το ερώτημα που καλούνται να απαντήσουν οι brands είναι πώς θα επανέλθουν στους στίχους, ευθυγραμμίζοντας την επικοινωνία τους με τις νέες αξίες της αυθεντικότητας και της βιωσιμότητας.

Βίντεο:

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play