Αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων φέρι στην Ελλάδα με σοβαρές επιπτώσεις για τους επιβάτες και τον τουρισμό. Οι τιμές των εισιτηρίων φέρι στην Ελλάδα έχουν σημειώσει σημαντικές αυξήσεις κατά την τελευταία εξαετία, με το κόστος ενός απλού εισιτηρίου χωρίς όχημα να εκτοξεύεται. Διαθέσιμα δεδομένα δείχνουν ότι η τιμή ενός εισιτηρίου οικονομικής θέσης σε συμβατικό φέρι έχει αυξηθεί ραγδαία στις δημοφιλείς διαδρομές. Για τη διαδρομή Πειραιάς-Μύκονος-Πειραιάς, το κόμιστρο αυξήθηκε από 72 ευρώ το 2019 σε 104 ευρώ το 2025, καταγράφοντας αύξηση 44,44%. Ομοίως, το ταξίδι Πειραιάς-Πάρος-Πειραιάς παρουσίασε αύξηση από 78 ευρώ σε 108 ευρώ, ήτοι αύξηση 38,46%.
Οι διαδρομές προς Ηράκλειο, Μήλο και Ρόδο ακολούθησαν επίσης αυτή την ανοδική τάση, με τη γραμμή Πειραιάς-Ρόδος-Πειραιάς να καταγράφει αύξηση 40,42%, φτάνοντας τα 132 ευρώ το 2025 από 94 ευρώ το 2019. Σύμφωνα με τουριστικό πράκτορα, αυτές οι αυξήσεις συγκεντρώθηκαν κυρίως στην τριετία 2020-2022, επηρεαζόμενες από τον πόλεμο στην Ουκρανία, την πανδημία COVID-19 και την άνοδο των τιμών καυσίμων. Κατά τη διάρκεια αυτής της εξαετίας, οι λιμενικές χρεώσεις ως ποσοστό των τιμών των εισιτηρίων αυξήθηκαν επίσης, συμβάλλοντας στην γενικότερη άνοδο.
### Ευρήματα της Επιτροπής Ανταγωνισμού
Παράλληλα, η έρευνα της Ελληνικής Επιτροπής Ανταγωνισμού αποκάλυψε ολιγοπωλιακά χαρακτηριστικά στη βιομηχανία φέρι. Η αγορά κυριαρχείται κυρίως από δύο μεγάλες ομάδες, γεγονός που οδηγεί σε περιορισμένο ανταγωνισμό και σημαντικό έλεγχο των διαδρομών. Η επιτροπή ανέδειξε επίσης αύξηση στις δημόσιες συμβάσεις, οι οποίες ανήλθαν από 10 εκατομμύρια ευρώ το 2001 σε 152 εκατομμύρια ευρώ το 2024—μια εντυπωσιακή αύξηση 1,420%.
Επιπλέον, η επιτροπή διερευνά περιπτώσεις αθέμιτου ανταγωνισμού, στοχεύοντας σε πρακτικές από έναν μεγάλο πάροχο φέρι σε βάρος μικρότερων εταιρειών. Στην Ελλάδα υπάρχουν ουσιαστικά τρεις μεγάλες εταιρείες τώρα, ελέγχοντας το 90% της κίνησης των φέρι. Αυτό, όπως τόνισε ο τουριστικός πράκτορας, υπογραμμίζει τη μεγάλη συγκέντρωση του τομέα.
Πηγή περιεχομένου: in.gr