Η Κρίστεν Στιούαρτ καταγγέλλει τις ανισότητες στον κινηματογράφο, εστιάζοντας στη βία της σιωπής που πλήττει τις γυναίκες δημιουργούς. Ο θυμός της Κρίστεν Στιούαρτ στην εκδήλωση Academy Women’s Luncheon αποκαλύπτει την ένταση των συναισθημάτων που συνοδεύουν τις γυναίκες στον κόσμο του κινηματογράφου. Η ηθοποιός και σκηνοθέτιδα αναφέρθηκε στο πατριαρχικό σύστημα της βιομηχανίας, υπογραμμίζοντας τη συστηματική παραμέληση των γυναικών δημιουργών. «Θα μπορούσα να φάω αυτό το πόντιουμ με ένα πιρούνι και ένα μαχαίρι, τόση είναι η οργή μου», δήλωσε, επικρίνοντας τη φυσικοποιημένη αδιαφορία της βιομηχανίας.
Η Στιούαρτ επεσήμανε ότι η βιομηχανία βρίσκεται σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, καθώς χρειάστηκε οκτώ χρόνια για να υλοποιήσει την πρώτη της σκηνοθετική απόπειρα. Κάλεσε τις γυναίκες του κινηματογράφου να απορρίψουν τον τοκενισμό και να καταστρώσουν το δικό τους μέλλον. «Η βία της σιωπής είναι σαν να μην μας επιτρέπεται καν να είμαστε θυμωμένες», υπογράμμισε, αναφερόμενη στην ανάγκη να εκφράσουν τις φωνές τους.
Η ομιλία της Στιούαρτ, που χαρακτηρίστηκε από πάθος και αγανάκτηση, περιλάμβανε και αναφορές στη δική της εμπειρία. Χρειάστηκε να ολοκληρώσει την προσαρμογή του αυτοβιογραφικού βιβλίου της Λίντια Γιούκναβιτς, «Η Χρονολογία του Νερού», μια διαδικασία που αποδείχθηκε δύσκολη και γεμάτη προκλήσεις. Η ταινία έκανε πρεμιέρα στις Κάννες και πρόκειται σύντομα να κυκλοφορήσει στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν εξέχουσες προσωπικότητες του χώρου, όπως η Τέσα Τόμπσον και η Κέιτ Χάντσον. Επίσης, η ενδυματολόγος Ρουθ Κάρτερ, η πρώτη μαύρη γυναίκα που κέρδισε δύο Όσκαρ, αναγνώρισε τις ευκαιρίες που της προσφέρθηκαν από τους δασκάλους και τους συνεργάτες της, προτρέποντας τις γυναίκες να διεκδικήσουν τη θέση τους.
Δυστυχώς, οι αριθμοί που αφορούν τη γυναικεία εκπροσώπηση στη σκηνοθεσία είναι απογοητευτικοί. Το 2023, μόνο το 16% των πιο επιτυχημένων ταινιών στις Ηνωμένες Πολιτείες είχαν γυναίκες σκηνοθέτες, ενώ στην Ευρώπη το ποσοστό ανέρχεται στο 23%. Παρά την επιτυχία της ταινίας «Barbie», η ανισότητα παραμένει ένα σοβαρό ζήτημα.
Η ελπίδα ωστόσο παραμένει, με γυναίκες όπως η Κλόι Ζάο και η Κάθριν Μπίγκελο να διεκδικούν ξανά το Όσκαρ καλύτερης σκηνοθεσίας.
Βίντεο:
Πηγή περιεχομένου: in.gr
![]()
