Χριστούγεννα: Οι καταναλωτικές τάσεις δεν είναι γιορτινές – Προβλέψεις για την Ελλάδα

Χριστούγεννα: Οι καταναλωτικές τάσεις δεν είναι γιορτινές – Προβλέψεις για την Ελλάδα

Διαπιστώσεις για την καταναλωτική συμπεριφορά κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων στην Ελλάδα και παγκοσμίως. Αν νομίζετε ότι τα Χριστούγεννα φέτος θα είναι γεμάτα εορταστική διάθεση, σκεφτείτε ξανά. Το υψηλό κόστος ζωής απασχολεί πολλούς ανθρώπους ενόψει του τέλους του έτους—μιας περιόδου που συνήθως είναι γεμάτη αγορές, είτε πρόκειται για εορταστικά εδέσματα είτε για δώρα τελευταίας στιγμής κάτω από το δέντρο. Οι Ευρωπαίοι και οι Αμερικανοί καταναλωτές αναγκάζονται να προγραμματίσουν τις αγορές τους, ενώ αντιμετωπίζουν την πίεση του επίμονου πληθωρισμού και των χαοτικών δασμών.

Στην Ελλάδα, οι καταναλωτές δείχνουν συγκρατημένοι, με 1 στους 2 να σκοπεύει να περάσει τις γιορτές στο σπίτι με οικογένεια ή φίλους. Το 59% δηλώνει ότι θα ξοδέψει περίπου τα ίδια με πέρσι, ενώ μόλις το 13% σχεδιάζει να αυξήσει τις δαπάνες του. Αυτή η τάση αντικατοπτρίζει τη γενικότερη αβεβαιότητα που διαπερνά τις διεθνείς αγορές και την οικονομία.

Στην υπόλοιπη Ευρώπη, οι πωλήσεις αναμένονται υποτονικές λόγω της μειωμένης καταναλωτικής εμπιστοσύνης και της μακροοικονομικής αβεβαιότητας. Ειδικότερα, στη Γαλλία οι λιανικές πωλήσεις θα αυξηθούν μόλις κατά 0,5%, ενώ στη Γερμανία οι προσδοκίες είναι επίσης συγκρατημένες. Αξιοσημείωτο είναι ότι οι Αμερικανοί καταναλωτές προγραμματίζουν επίσης να περιορίσουν τις αγορές τους κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου, με πιο μικρές λίστες δώρων και στρατηγικές εξοικονόμησης κόστους.

Σύμφωνα με έρευνα της Ernst & Young για την ελληνική αγορά, η οικονομική πίεση αποτυπώνεται στις αγορές, καθώς οι καταναλωτές επικεντρώνονται σε τρόφιμα, ποτά, και ρούχα. Το 24% σχεδιάζει να δαπανήσει λιγότερα, ενώ το ποσοστό όσων σκοπεύουν να ξοδέψουν περισσότερα είναι μόλις 13%. Η Γενιά Ζ και οι millennials είναι οι πιο επηρεασμένοι από την οικονομική κρίση και σχεδιάζουν να ξοδέψουν λιγότερα, δείχνοντας μια πιο επιμελημένη προσέγγιση στις δαπάνες τους.

Αυτά τα στοιχεία καταδεικνύουν μια σημαντική στροφή στις καταναλωτικές συνήθειες, η οποία αντικατοπτρίζει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι αγοραστές, διαμορφώνοντας μια νέα πραγματικότητα κατά την εορταστική περίοδο.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play