Αναδρομή στην εφαρμογή του δακτυλίου στην Αθήνα, ένα μέτρο που έχει επηρεάσει τη ζωή των κατοίκων της πρωτεύουσας. Τέτοιες ημέρες, κάθε χρόνο και εδώ και δεκαετίες, οι κάτοικοι της Αθήνας καλωσορίζουν και πάλι το μέτρο του δακτυλίου, που περιορίζει την κυκλοφορία των ιδιωτικών αυτοκινήτων στο κέντρο της πρωτεύουσας μετά την καλοκαιρινή διακοπή. Φέτος, η έναρξη εφαρμογής του δακτυλίου έχει προκαλέσει σχετική αναστάτωση, γεγονός που μας οδηγεί να εξετάσουμε πώς ξεκίνησε η εφαρμογή αυτού του μέτρου, μέσα από το Ιστορικό Αρχείο ΤΟ ΒΗΜΑ | ΤΑ ΝΕΑ.
Το 1979, η Αθήνα βίωνε ένα από τα σημαντικότερα κυκλοφοριακά προβλήματα της ιστορίας της, με το σχέδιο εφαρμογής δακτυλίου να τίθεται σε δημόσιο διάλογο. Μέχρι το 1982, η ατμοσφαιρική ρύπανση και η κυκλοφοριακή συμφόρηση είχαν γίνει ανυπόφορες, οδηγώντας σε έκτακτα μέτρα και περιορισμούς. Η κυβέρνηση του Ανδρέα Παπανδρέου, με τον υπουργό Αντώνη Τρίτση, αντέτεινε μέτρα εκ περιτροπής κυκλοφορίας και άλλα πρόσθετα μέτρα για την καταπολέμηση του νέφους και της ρύπανσης.
Αργότερα, οι αποφάσεις που ελήφθησαν κατέληξαν στην απαγόρευση κυκλοφορίας επιβατικών και φορτηγών αυτοκινήτων στο κέντρο της Αθήνας από τις 8 π.μ. έως τις 4 μ.μ., και στην καθιέρωση κυκλοφορίας εκ περιτροπής, μονών και ζυγών, στο υπόλοιπο λεκανοπέδιο. Παρά τις αντιρρήσεις και τις διαμαρτυρίες των καταστηματαρχών, το μέτρο επανήλθε, προσδιορίζοντας τη ροή των αυτοκινήτων στην πόλη μέχρι σήμερα.
Πηγή περιεχομένου: in.gr