Δασμοί πλήττουν τους προμηθευτές της Toyota, Nissan και Ford στην Ιαπωνία

Δασμοί πλήττουν τους προμηθευτές της Toyota, Nissan και Ford στην Ιαπωνία

Δασμοί επηρεάζουν τις ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες και την οικονομία τους, αναγκάζοντας αλλαγές και προσαρμογές. Πριν από 40 χρόνια, ο πατέρας της Χιρόκο Σουζούκι βρέθηκε στο επίκεντρο ενός εμπορικού πολέμου με τις Ηνωμένες Πολιτείες, ο οποίος οδήγησε την οικογενειακή επιχείρηση ανταλλακτικών αυτοκινήτων σε μια νέα πορεία παραγωγής εξειδικευμένων προϊόντων. Σήμερα, οι δασμοί που επιβλήθηκαν από την κυβέρνηση Τραμπ είναι τόσο εκτεταμένοι ώστε απειλούν τις προσπάθειές της να διαφοροποιήσει την 78χρονη εταιρεία στον τομέα των ιατρικών συσκευών, όπως καταγράφει το Reuters.

Ο Ιάπωνας Πρωθυπουργός Σιγκέρου Ισίμπα χαρακτήρισε τους δασμούς των ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένου του 25% στα αυτοκίνητα, εθνική κρίση για τη τέταρτη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου. Ο κορυφαίος διαπραγματευτής εμπορίου της Ιαπωνίας, Ριοζέι Ακαζάουα, βρέθηκε στην Ουάσινγκτον την Παρασκευή για έναν τρίτο γύρο συνομιλιών.

Η ανησυχία είναι εμφανής σε εταιρείες όπως η Kyowa Industrial, που κατασκευάζει πρωτότυπα ανταλλακτικά και εξαρτήματα αγωνιστικών αυτοκινήτων. Η Kyowa, η οποία απασχολεί 120 άτομα, ανήκει στους προμηθευτές που εκφράζουν την ανησυχία τους για την ικανότητά τους να αντεπεξέλθουν στην πίεση που ασκούν οι δασμοί στην αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας.

«Τι θα κάνουμε;» αναρωτήθηκε η Σουζούκι, πρόεδρος της Kyowa, αναπολώντας την πρώτη της αντίδραση κατά την ανακοίνωση των δασμών: «Αυτό θα είναι άσχημο». Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Kyowa και άλλοι προμηθευτές καταδεικνύουν τη δεκαετίων μετατόπιση της Ιαπωνίας, η οποία πλέον δεν κυριαρχεί στην αγορά ηλεκτρονικών προϊόντων.

Η Kyowa και χιλιάδες άλλοι μικροί κατασκευαστές έχουν ακολουθήσει μια στρατηγική παραγωγής γνωστή ως monozukuri, που προάγει τη σταδιακή βελτίωση και την αποδοτικότητα της γραμμής παραγωγής. Ωστόσο, η στροφή προς τα ηλεκτρικά οχήματα έχει επιφέρει αλλαγές στην ζήτηση για παραδοσιακά εξαρτήματα κινητήρων. Η Kyowa άρχισε να αναπτύσσει νευροχειρουργικά εργαλεία το 2016, όταν η Σουζούκι συνειδητοποίησε ότι οι ηλεκτροκινητήρες θα μείωναν τη ζήτηση για παραδοσιακά εξαρτήματα.

Παρά τις ανησυχίες, η Toyota, η Nissan και η Ford προτείνουν στήριξη στους προμηθευτές τους, επισημαίνοντας τη σημασία διατήρησης μιας ισχυρής αλυσίδας εφοδιασμού, ακόμη και με τις προκλήσεις που δημιουργούν οι δασμοί. Οι Ιάπωνες κατασκευαστές είναι παραδοσιακά απαιτητικοί από τους προμηθευτές να μειώσουν τις τιμές, γεγονός που ανησυχεί τους μικρότερους προμηθευτές εν μέσω αυξανόμενων πιέσεων.

Η οικονομία της Ιαπωνίας ήδη δείχνει σημάδια πίεσης, με την συρρίκνωσή της κατά το πρώτο τρίμηνο. Ο πρώην αξιωματούχος εμπορίου των ΗΠΑ, David Boling, προειδοποιεί ότι οι δασμοί είναι πολύ σημαντικοί για την οικονομία και η επίδραση τους θα πρέπει να εξεταστεί σοβαρά από τους Ιάπωνες ηγέτες.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play