Αναλύσεις αποκαλύπτουν ότι η επιτυχία μιας ταινίας εξαρτάται από την εκτέλεση, όχι μόνο από τις προοδευτικές αξίες. Το σύνθημα «Go woke, go broke» έχει γίνει αγαπημένο της Δεξιάς, στοχεύοντας σε μεγάλες χολιγουντιανές παραγωγές που κατηγορούνται για την προώθηση προοδευτικών αξιών. Ταινίες όπως οι Marvel, το Charlie’s Angels και το Ghostbusters του 2016 έχουν γίνει αντικείμενο κριτικής για την εστίασή τους στη διαφορετικότητα και τη συμπερίληψη, με αρκετές από αυτές να υποβάλλονται σε μποϊκοτάζ που θεωρήθηκε ότι επηρεάζουν τις πωλήσεις εισιτηρίων.
Ωστόσο, νέα μελέτη του αναλυτή κινηματογραφικών δεδομένων Στίβεν Φόλοουζ δείχνει ότι δεν υπάρχει γενικός κανόνας. Όπως παρουσίασε στο φεστιβάλ κινηματογράφου της Ζυρίχης, άλλοτε η προοδευτική ατζέντα ενισχύει, άλλοτε περιορίζει την απήχηση μιας ταινίας. Το κλειδί βρίσκεται στην εκτέλεση και στον τρόπο που εντάσσονται τα θέματα αυτά στην αφήγηση. Η ανάλυση επισημαίνει ότι σε συγκεκριμένα είδη -όπως οι ταινίες τρόμου, τα αθλητικά δράματα και οι μουσικές βιογραφίες- οι ιστορίες με έντονο στοιχείο ταυτότητας ή η πολυπολιτισμική διανομή συχνά αποδεικνύονται κερδοφόρες. Παραδείγματα είναι τα Candyman, Rocketman και Creed III, όπου η διαφορετικότητα έδωσε νέα δυναμική.
Αντίθετα, τα μεγάλα blockbusters και ιδιαίτερα οι σειρές με βαριά κληρονομιά, όπως ο Τζέιμς Μποντ, που ανανεώνεται μετά την εξαγορά του από την Amazon MGM, με νέο σκηνοθέτη και σεναριογράφο. Η αναζήτηση νέου πρωταγωνιστή βρίσκεται σε εξέλιξη μετά την αποχώρηση του Ντάνιελ Κρεγκ. Οι θεατές αντιδρούν αρνητικά όταν οι αλλαγές που σχετίζονται με την ταυτότητα θεωρούνται επιβεβλημένες και όχι οργανικά δεμένες με τον χαρακτήρα ή την ιστορία. Οι κίνδυνοι πολλαπλασιάζονται όταν συμβαίνουν ταυτόχρονα πολλές αλλαγές.
Σύμφωνα με τον Φόλοουζ, η απομάκρυνση από την πυρηνική μυθολογία μπορεί να έχει σοβαρές οικονομικές συνέπειες. Η αλλαγή στη φυλή, το φύλο ή την εθνικότητα του Μποντ από μόνη της θα ήταν ήδη οικονομικά ριψοκίνδυνη, αλλά η σωρευτική επίδραση πολλών τέτοιων αλλαγών ταυτόχρονα επιδεινώνει τον κίνδυνο. Αυτό αντιπροσωπεύει ένα στοίχημα υψηλού ρίσκου με δισεκατομμύρια σε πιθανές απώλειες εσόδων. Αναλύοντας πάνω από 10.000 ταινίες και περισσότερα από 4 εκατομμύρια σχόλια θεατών, καταλήγει ότι οι αντιδράσεις δεν είναι μονοδιάστατες. Οι νεότεροι θεατές, ιδιαίτερα των ταινιών τρόμου, είναι πιο δεκτικοί σε επανεφευρέσεις και λιγότερο αντιδραστικοί σε αλλαγές, ενώ σε μακροχρόνιες σειρές οι κίνδυνοι αυξάνονται όταν συσσωρεύονται πολλές ταυτόχρονες μεταβολές.
Το τελικό συμπέρασμα; Δεν είναι οι προοδευτικές αξίες που καθορίζουν μόνες τους την επιτυχία ή την αποτυχία, αλλά η ισορροπία ανάμεσα στη φρεσκάδα, την αυθεντικότητα και τον σεβασμό προς το κοινό.
Βίντεο:
Πηγή περιεχομένου: in.gr