Αναλύουμε την επικινδυνότητα της χρήσης νεκράς σε κατηφόρες και την πραγματική επίδραση στην κατανάλωση καυσίμου. Οι προηγούμενοι οδηγοί συχνά συνιστούσαν τη χρήση της νεκράς κατά την οδήγηση σε κατηφόρες, πιστεύοντας ότι αυτό οδηγεί σε μειωμένη κατανάλωση καυσίμου. Ωστόσο, αυτή η άποψη ανήκει στο παρελθόν, καθώς τα σύγχρονα αυτοκίνητα διαθέτουν κινητήρες με σύστημα ψεκασμού καυσίμου, όπου η κατάσταση είναι διαφορετική. Στα σύγχρονα οχήματα, όταν ο οδηγός αφήνει το γκάζι με τη σχέση κουμπωμένη, ο ψεκασμός καυσίμου διακόπτεται πλήρως.
Αντίθετα, όταν το αυτοκίνητο είναι στη νεκρά, ο κινητήρας καταναλώνει καύσιμο για να διατηρείται στο ρελαντί. Η χρήση νεκράς στερεί από τον οδηγό την άμεση δυνατότητα επιτάχυνσης για αποφυγή κινδύνου και περιορίζει τον έλεγχο του οχήματος. Επιπλέον, σε κατηφόρες, ο οδηγός βασίζεται αποκλειστικά στα φρένα, τα οποία μπορεί να υπερθερμανθούν και να χάσουν την αποδοτικότητά τους, ενώ η συνεχής χρήση της νεκράς μπορεί να επιβαρύνει τον συμπλέκτη και άλλα μηχανικά μέρη του οχήματος.
Οι ειδικοί προτείνουν ότι όταν το αυτοκίνητο κινείται σε ευθεία ή κατηφόρα, είναι πιο ασφαλές να διατηρείται μια ταχύτητα κουμπωμένη, προτιμότερη σε χαμηλότερη σχέση στην κατηφόρα. Με αυτόν τον τρόπο, επιτυγχάνεται η πέδηση του κινητήρα, μειώνονται οι απαιτήσεις στα φρένα και η κατανάλωση καυσίμου είναι μηδενική όσο δεν πατάμε το γκάζι. Συμπερασματικά, η χρήση της νεκράς εν κινήσει είναι μια επικίνδυνη και ξεπερασμένη πρακτική, που αντί να προσφέρει οικονομία, αυξάνει τους κινδύνους για φθορές και ατυχήματα.
Πηγή περιεχομένου: in.gr