Ελλάδα: Ξεκινά η ψηφιακή διαδικασία για το ειδικό καθεστώς φόρου εισοδήματος

Ελλάδα: Ξεκινά η ψηφιακή διαδικασία για το ειδικό καθεστώς φόρου εισοδήματος

Η Ελλάδα προωθεί ψηφιακές διαδικασίες για το ειδικό καθεστώς φόρου εισοδήματος, διευκολύνοντας τη διαδικασία υποβολής αιτήσεων. Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) της Ελλάδας έχει εγκαινιάσει μια νέα ψηφιακή διαδικασία, επιτρέποντας σε άτομα που μεταφέρουν τη φορολογική τους κατοικία στην Ελλάδα να υποβάλουν αίτηση online για το ειδικό καθεστώς φόρου εισοδήματος της χώρας. Το σύστημα, το οποίο είναι διαθέσιμο από την Παρασκευή, 3 Οκτωβρίου, στοχεύει στην απλοποίηση των αιτήσεων και την επιτάχυνση των αποφάσεων.

Το καθεστώς αυτό ισχύει για τα εισοδήματα από μισθωτή εργασία, καθώς και από επιχειρηματική δραστηριότητα που προκύπτει στην Ελλάδα, όπως καθορίζεται στο Άρθρο 5Γ του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος.

Προθεσμίες υποβολής αιτήσεων

Η χρονική στιγμή έναρξης της απασχόλησης ή της επιχειρηματικής δραστηριότητας καθορίζει την προθεσμία υποβολής:

– Εάν η απασχόληση ή η επιχειρηματική δραστηριότητα ξεκινά έως τις 2 Ιουλίου, η αίτηση μπορεί να υποβληθεί έως το τέλος της ίδιας χρονιάς για να συμπεριληφθεί στο ειδικό καθεστώς της συγκεκριμένης χρονιάς. Αιτήσεις που υποβάλλονται το επόμενο έτος θα ισχύουν για το επόμενο φορολογικό έτος.

– Εάν η απασχόληση ή η επιχειρηματική δραστηριότητα ξεκινά μετά τις 2 Ιουλίου, η αίτηση πρέπει να υποβληθεί έως το τέλος του επόμενου έτους, με δικαιώματα να ξεκινούν το έτος μετά την έναρξη.

Προϋποθέσεις επιλεξιμότητας

Οι υποψήφιοι θα πρέπει να πληρούν τα εξής κριτήρια:

– Να μην έχουν υπάρξει φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας για πέντε από τα έξι προηγούμενα χρόνια.

– Να μεταφέρουν τη φορολογική τους κατοικία από κράτος μέλος της ΕΕ ή ΕΟΧ, ή από χώρα με την οποία η Ελλάδα έχει ενεργή διοικητική συμφωνία σε φορολογικά ζητήματα.

– Να παρέχουν υπηρεσίες στην Ελλάδα στο πλαίσιο εργασιακής σχέσης με ελληνικό νομικό πρόσωπο ή με μόνιμη εγκατάσταση ξένης εταιρείας στην Ελλάδα, ή να λειτουργούν ως αυτοαπασχολούμενοι.

– Να δεσμευτούν να διαμείνουν στην Ελλάδα τουλάχιστον για δύο χρόνια.

Μόλις επιβεβαιωθούν αυτές οι προϋποθέσεις, οι αποφάσεις έγκρισης εκδίδονται άμεσα. Εάν απαιτούνται επιπλέον έγγραφα, οι υποψήφιοι μπορούν να τα ανεβάσουν ψηφιακά για επανεξέταση.

Ψηφιακές ενημερώσεις και εκκρεμείς υποθέσεις

Σύμφωνα με την τελευταία ανακοίνωση της ΑΑΔΕ, τα προσωπικά στοιχεία των υποψηφίων θα πρέπει να είναι ενημερωμένα, καθώς χρησιμεύουν ως επίσημες πληροφορίες επικοινωνίας. Ατομα που έχουν υποβάλει αίτηση για ένταξη στο ειδικό καθεστώς φόρου εισοδήματος για το 2025 μέσω της παλαιότερης πλατφόρμας My Requests και οι υποθέσεις τους παραμένουν εκκρεμείς, μπορούν πλέον να υποβάλουν εκ νέου μέσω του νέου ψηφιακού συστήματος αιτήσεων για ταχύτερη επεξεργασία.

Πώς να υποβάλετε αίτηση:

Οι αιτήσεις μπορούν να υποβληθούν μέσω της ψηφιακής πύλης της ΑΑΔΕ myAADE, ακολουθώντας τη διαδρομή: Αιτήσεις > Φορολογικές Υπηρεσίες > Εισόδημα > Αίτηση για ένταξη στο ειδικό καθεστώς φόρου εισοδήματος (Άρθρο 5Γ). Για επιπλέον βοήθεια, οι υποψήφιοι μπορούν να επικοινωνούν με την υπηρεσία εξυπηρέτησης φορολογουμένων της ΑΑΔΕ my1521 είτε τηλεφωνικά στο 1521 (Δευτέρα-Παρασκευή, 7:00-20:00) είτε διαδικτυακά, διαθέσιμοι 24/7, υπό την κατηγορία Θέματα Φορολογίας Εισοδήματος > Φορολογικό Εισόδημα > Έλληνες του εξωτερικού και ξένοι κάτοικοι / Εναλλακτική φορολόγηση εισοδήματος.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play