Ανακάλυψη κλεμμένου πίνακα στην Αργεντινή από τον Ολλανδό Πολ Ποστ και οι συνδέσεις με τους Ναζί. Όταν ο Ολλανδός ειδικός συστημάτων Πολ Ποστ αποσύρθηκε, αποφάσισε να εξερευνήσει τα ημερολόγια του πατέρα του, τα οποία είχαν μείνει αχρησιμοποίητα σε μια σοφίτα. Αυτά τα ημερολόγια περιγράφουν τα γεγονότα που εκτυλίχθηκαν στην Υπηρεσία Διαμαντιών της Ολλανδίας κατά τη διάρκεια της Ναζιστικής κατοχής. Με την ανάλυση των ημερολογίων, ο Ποστ αποκάλυψε στοιχεία που αναφέρονταν στον αξιωματικό των Ναζί Φρίντριχ Κάντγκιν, ο οποίος είχε επιβλέψει τη λεηλασία διαμαντιών και χρυσού από τις κατεχόμενες περιοχές.
Η έρευνα οδήγησε τον Πολ Ποστ και Ολλανδούς δημοσιογράφους στην Αργεντινή, όπου εντόπισαν κλεμμένο έργο τέχνης. Ο Ποστ, ελπίζοντας να λύσει το μυστήριο των αγνοούμενων διαμαντιών, ανακάλυψε ότι ο Κάντγκιν φερόταν να είχε στην κατοχή του λεηλατημένα έργα τέχνης. Αυτή η ανακάλυψη τον οδήγησε σε μια ήσυχη γειτονιά στην παραθαλάσσια πόλη Μαρ ντελ Πλάτα, όπου διαβίωσε η κόρη του αξιωματικού.
Στο σπίτι της 60χρονης Πατρίσια Κάντγκιν, ανακαλύφθηκε το Πορτρέτο μιας Κυρίας, ένα έργο του 18ου αιώνα, που είχε κλαπεί κατά τη διάρκεια της ναζιστικής κατοχής. Ο δικηγόρος της, Κάρλος Μουρίας, δήλωσε στο Reuters ότι δεν γνώριζε τους ισχυρισμούς σχετικά με την προέλευση του πίνακα. Η ανακάλυψη του Ποστ υπογραμμίζει τη δυσκολία ανεύρεσης κλεμμένων έργων τέχνης από τους Ναζί, με περίπου 600.000 κομμάτια να αγνοούνται.
Ο Πολ Ποστ, αν και αυτοχαρακτηρίζεται ερασιτέχνης, δεν αμφισβητεί την ορθότητα των ευρημάτων του σχετικά με τον Κάντγκιν. Η αναζήτησή του ξεκίνησε με την ανακάλυψη των ημερολογίων του πατέρα του, που κατέγραψαν τη ναζιστική επιδρομή στους εμπόρους διαμαντιών και την κατάσχεση πολύτιμων λίθων.
Η έρευνά του οδήγησε σε περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις μεταπολεμικές μεταφορές διαμαντιών και την παρουσία του Κάντγκιν στην Αργεντινή. Το 2020, η Υπηρεσία Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Ολλανδίας αναγνώρισε τον Κάντγκιν ως πιθανό κάτοχο του κλεμμένου πίνακα, γεγονός που ενίσχυσε την υπόθεση του Ποστ.
Η οικογένεια του Γκούντστικερ, του Εβραίου εμπόρου τέχνης από τον οποίο λεηλατήθηκε ο πίνακας, αγωνίζεται εδώ και δεκαετίες για την επιστροφή των έργων του. Αν και οι Ναζί αγόρασαν μεγάλο αριθμό πινάκων του Γκούντστικερ, η οικογένεια συνεχίζει να διεκδικεί την επιστροφή των κλεμμένων τους περιουσιών, ελπίζοντας ότι θα αποκατασταθεί μια ιστορική αδικία.
Πηγή περιεχομένου: in.gr