Η Marks & Spencer επανέφερε την υπηρεσία click & collect μετά από σοβαρές κυβερνοεπιθέσεις, αναμένοντας μείωση κερδών. Η Marks & Spencer έχει επαναφέρει την υπηρεσία click & collect στη Βρετανία, 15 εβδομάδες μετά την προσωρινή της αναστολή εξαιτίας μιας σοβαρής κυβερνοεπίθεσης. Ο retailer είχε αναγκαστεί να αναστείλει τις παραγγελίες μέσω της ιστοσελίδας και της εφαρμογής του, καθώς και την υπηρεσία παραλαβής από τα καταστήματα στις 25 Απριλίου, ενώ οι ηλεκτρονικές παραγγελίες επανήλθαν στις 10 Ιουνίου.
Η κυβερνοεπίθεση προκάλεσε την κλοπή δεδομένων πελατών, με τις αρχές να προειδοποιούν τους πελάτες για πιθανές κακόβουλες επικοινωνίες. Εκτός από τις διαταραχές στην online επιχείρησή της, η επίθεση είχε επιπτώσεις και στην εφοδιαστική αλυσίδα των καταστημάτων της εταιρείας, προκαλώντας άδεια ράφια στις ημέρες μετά την επίθεση.
Σύμφωνα με το BBC, η M&S εκτιμά ότι η κυβερνοεπίθεση θα έχει αρνητική επίδραση στα κέρδη του τρέχοντος έτους, μειώνοντάς τα κατά περίπου 300 εκατομμύρια λίρες, ποσό που αντιπροσωπεύει το 30,5% των ετήσιων λειτουργικών κερδών της. Ωστόσο, ο διευθύνων σύμβουλος της M&S, Stuart Machin, διαβεβαίωσε ότι η αλυσίδα αναμένεται να ξεπεράσει τις συνέπειες του περιστατικού μέχρι τον Αύγουστο.
Αξιοσημείωτο είναι ότι χάκερ απέστειλαν ύβρεις μέσω email στον επικεφαλής της εταιρείας, απαιτώντας πληρωμή. Το μήνυμα, το οποίο εστάλη στις 23 Απριλίου από την ομάδα DragonForce, επιβεβαίωσε την παραβίαση της εταιρείας από ransomware.
Αν και η M&S δεν έχει αποκαλύψει την ταυτότητα των δραστών της κυβερνοεπίθεσης, η Εθνική Υπηρεσία Εγκλήματος (NCA) έχει εντοπίσει την εγκληματική ομάδα Scattered Spider ως κεντρικό παράγοντα της έρευνας. Τον Ιούλιο, τέσσερα άτομα συνελήφθησαν στο πλαίσιο αυτής της έρευνας που αφορούσε τις κυβερνοεπιθέσεις σε M&S και Co-op.
Πηγή περιεχομένου: in.gr