Γιατί οι υπερπλούσιοι απομακρύνονται από την πολυτέλεια

Γιατί οι υπερπλούσιοι απομακρύνονται από την πολυτέλεια

Η μείωση της ζήτησης στα πολυτελή αγαθά οδηγεί τους πλούσιους σε εναλλακτικές επενδύσεις και εμπειρίες. Από τα μέσα της δεκαετίας του 2010 έως το 2023, η αξία ενός μπουκαλιού Château d’Yquem του 2010 σημείωσε αύξηση 60%. Τα vintage αυτοκίνητα, τα παλαιωμένα ουίσκι και οι επιβλητικές επαύλεις παρουσίασαν επίσης σημαντική αύξηση στην αξία τους κατά την ίδια περίοδο. Ωστόσο, από το 2023, η κατάσταση φαίνεται να έχει αλλάξει δραστικά. Ο δείκτης επενδύσεων πολυτελείας που καταρτίζει η Knight Frank έχει μειωθεί κατά 6%, με τις τιμές ορισμένων από τα καλύτερα κρασιά του Μπορντό να υποχωρούν κατά 20%.

Σύμφωνα με στοιχεία, οι τιμές των ιδιωτικών τζετ και των σκαφών έχουν σημειώσει πτώση 6% στην Αμερική. Οι αγοραπωλησίες ρολογιών Rolex στην αγορά μεταχειρισμένων παρουσιάζουν μείωση 30% σε σύγκριση με το 2022, και η αγορά έργων τέχνης βιώνει ύφεση. Η εταιρεία Savills αναφέρει ότι οι τιμές των πολυτελών ακινήτων σε παγκόσμιο επίπεδο σχεδόν δεν παρουσιάζουν αύξηση.

Αυτή η τάση φαίνεται να αποδίδεται σε πολλούς παράγοντες. Παρά τη μείωση της ζήτησης για πολυτελή αγαθά, οι υπερπλούσιοι συνεχίζουν να υπάρχουν, με τον αριθμό των δισεκατομμυριούχων να έχει αυξηθεί από 2.800 πέρυσι σε περισσότερους από 3.000 σήμερα. Το πλουσιότερο 0,1% των Αμερικανών κατέχει το 14% του συνολικού πλούτου της χώρας, το υψηλότερο ποσοστό των τελευταίων δεκαετιών.

Ο Economist εξηγεί ότι η άνοδος των υπηρεσιών πολυτελείας επηρεάζει αυτή την κατάσταση. Οι πλούσιοι φαίνεται να στρέφονται προς τις υπηρεσίες, ξοδεύοντας σε εμπειρίες παρά σε υλικά αγαθά. Ο δείκτης υπηρεσιών υπερπολυτελείας έχει αυξηθεί κατά 90% από το 2019, ενώ οι τιμές των αγαθών μειώνονται από το 2023.

Σημαντικές υπηρεσίες όπως η διαμονή στο Le Bristol, ένα από τα καλύτερα ξενοδοχεία στο Παρίσι, ή τα εισιτήρια για το Super Bowl κοστίζουν πλέον διπλάσια από προηγούμενα χρόνια, καθώς η ζήτηση παραμένει υψηλή. Η γοητεία των περιορισμένων και αποκλειστικών εμπειριών φαίνεται να ξεπερνά τη μαζική παραγωγή πολυτελών αγαθών, καθιστώντας αυτές τις υπηρεσίες τις νέες προτιμήσεις των πλουσίων.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play