Η ακύρωση του The Late Show αναδεικνύει την πολιτική παρέμβαση και την κρίση στα αμερικανικά ΜΜΕ. Αν η δημοσιογραφία είναι ο καθρέφτης της κοινωνίας, τι σημαίνει η πρόσφατη ακύρωση της δημοφιλούς εκπομπής The Late Show με τον Στίβεν Κολμπέρ από το CBS; Είναι άραγε ένα ακόμη παράδειγμα της σκληρής πολιτικής και εταιρικής παρέμβασης στο ρόλο των μέσων ενημέρωσης στις ΗΠΑ; Η διακοπή της εκπομπής συνέβη μόλις τρεις ημέρες μετά την κριτική του κωμικού και παρουσιαστή προς την μητρική εταιρεία του CBS, Paramount, για τη διευθέτηση μιας αγωγής πολλών εκατομμυρίων δολαρίων με τον Τραμπ. Στην ανακοίνωσή της, η CBS δήλωσε ότι θα τερματίσει το The Late Show μετά τον Μάιο του 2026 λόγω της μείωσης της τηλεθέασης, σηματοδοτώντας το τέλος μιας 33ετούς πορείας για τη σειρά με ζωντανό κοινό.
Ανεξάρτητα από τη μείωση των δεικτών Nielsen, η χρονική στιγμή της απόφασης της Paramount να ακυρώσει μία από τις πιο δημοφιλείς σειρές της μπορεί να αποδεικνύει ότι η απόφαση αυτή δεν αφορούσε μόνο το κέρδος. Η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Επικοινωνιών (FCC) ενέκρινε τη συγχώνευση Skydance-Paramount μετά από μήνες καθυστέρησης, μια συμφωνία ύψους 8 δισεκατομμυρίων δολαρίων που θα προστεθεί στο βουνό των μονοπωλιακών κινήσεων στα αμερικανικά μέσα ενημέρωσης. Ο Ντείβιντ Λέτερμαν, ο προηγούμενος παρουσιαστής του The Late Show, χαρακτήρισε αυτή την απόφαση ως «καθαρή δειλία».
Η ατελείωτη κάλυψη των αμερικανικών μέσων ενημέρωσης για όλα όσα αφορούν τον Τραμπ και οι συνεχείς αντιπαραθέσεις γύρω από την πολιτική και τις πρακτικές του έχουν διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην παρακμή τους. Καθώς οι ΗΠΑ οδεύουν όλο και πιο κοντά σε αυταρχικό καθεστώς, η Τέταρτη Εξουσία αναλαμβάνει τον ρόλο του στενογράφου, κανονικοποιώντας τα ψέματα και τη διαφθορά. Ο συνδυασμός της συνεχούς αναδιάρθρωσης των μέσων για να ευχαριστήσουν την πολιτική τάξη με το μονοπώλιο των ΜΜΕ στις ΗΠΑ τα τελευταία 45 χρόνια έχει σοβαρά διαστρεβλώσει την κάλυψη των ειδήσεων και έχει καταστρέψει την ιδέα του ελεύθερου Τύπου.
Η διαμόρφωση του τοπίου των αμερικανικών ΜΜΕ έχει επιδεινωθεί με τη σταδιακή απορρύθμιση της ιδιοκτησίας και της συντακτικής ελευθερίας, οδηγώντας σε λιγότερους δημοσιογράφους και πιο περιορισμένη κάλυψη. Οι απορρυθμίσεις που υποτίθεται ότι ενίσχυαν τον ανταγωνισμό μεταξύ των εταιρειών μέσων στην πραγματικότητα διεύρυναν το μονοπώλιο, με αποτέλεσμα ο αριθμός των εταιρειών που κατείχαν το 90% της αγοράς να μειωθεί δραματικά.
Αυτή η κατάσταση ενισχύεται από την αυξανόμενη επιρροή δισεκατομμυριούχων που επιδιώκουν να ελέγξουν τα ΜΜΕ, με τους καταναλωτές να χάνουν την εμπιστοσύνη τους στην Τέταρτη Εξουσία και να αντιμετωπίζουν μια πραγματικότητα γεμάτη ψέματα και παραπληροφόρηση. Οι άνθρωποι δεν θέλουν να ενημερώνονται, θέλουν να αισθάνονται ενημερωμένοι.
Βίντεο:
Πηγή περιεχομένου: in.gr