Η Ανί Ερνό στο σουπερμάρκετ: Μια αναλυτική ματιά στην καταναλωτική κοινωνία

Η Ανί Ερνό στο σουπερμάρκετ: Μια αναλυτική ματιά στην καταναλωτική κοινωνία

Η Ανί Ερνό εξερευνά το σουπερμάρκετ ως σύμβολο κοινωνικών σχέσεων και καταναλωτικής κουλτούρας. Στα σουπερμάρκετ, οι καταναλωτές συναντούν ένα πλήθος προϊόντων και ανθρώπων, καθιστώντας αυτόν τον χώρο σύμβολο της καταναλωτικής ευμάρειας. Η Ανί Ερνό, βραβευμένη με Νόμπελ Λογοτεχνίας το 2022, παρακολουθεί αυτή τη διαδικασία από την πρώτη της επίσκεψη σε σουπερμάρκετ το 1960. Η ίδια αναφέρει ότι δεν πρόκειται για μια συστηματική έρευνα αλλά για ένα ημερολόγιο, το οποίο αποτυπώνει τις εντυπώσεις και τις ατμόσφαιρες που βιώνει. (Αναγνωρίζοντας τη σύνθεση του εμπορικού αυτού χώρου, η Ερνό καταγράφει με ιμπρεσιονιστικό τρόπο τα δρώμενα και τους ανθρώπους που τον επισκέπτονται).

Η Ερνό, μέσω της παρατήρησης και της γραφής της, αναδεικνύει την κοινωνική πραγματικότητα της Γαλλίας, επισημαίνοντας τις διαφορές που υπάρχουν μεταξύ των ανθρώπων που συγχρωτίζονται σε αυτόν τον χώρο. Η υπεραγορά γίνεται για αυτήν όχι μόνο ένας χώρος εμπορίου αλλά και κοινωνικότητας, όπου οι άνθρωποι παρατηρούνται, αντιδρούν και αλληλεπιδρούν. (Η Ερνό αναγνωρίζει ότι οι υπεραγορές είναι μηχανισμοί που συχνά ενισχύουν τις κοινωνικές ανισότητες και δημιουργούν τεχνητές επιθυμίες, ενώ παράλληλα προσφέρουν μια ευκαιρία για κοινωνική αλληλεπίδραση).

Στο βιβλίο της «Κοίτα τα φώτα, αγάπη μου», που κυκλοφόρησε πρόσφατα από τις εκδόσεις Μεταίχμιο, η Ερνό καταγράφει τις επισκέψεις της στην υπεραγορά Auchan, στον τόπο κατοικίας της, με σκοπό να αποτυπώσει τις εμπειρίες και τις κοινωνικές αλληλεπιδράσεις που παρατηρεί. Η Ερνό αναδεικνύει τον ρόλο που διαδραματίζουν οι χώροι αυτοί στην κοινωνική ζωή, την αλληλεπίδραση των ανθρώπων, και την αποτύπωση των ανισοτήτων που υπάρχουν στη σύγχρονη κοινωνία. (Προβληματίζεται μάλιστα για τις αλλαγές που θα επιφέρει η αύξηση των διαδικτυακών αγορών στην κοινωνική ζωή).

Η ενασχόληση της Ερνό με τον κόσμο των σουπερμάρκετ ενσωματώνει στοιχεία προσωπικής εμπειρίας και συλλογικής παρατήρησης, καταλήγοντας σε μια εννοιολογική αναμέτρηση με τις ανθρώπινες σχέσεις και την καταναλωτική κουλτούρα. Η Ανί Ερνό δεν είναι απλώς μία παρατηρητής, αλλά ένας αναλυτής που προσφέρει μια μοναδική ματιά στον τρόπο που τα σουπερμάρκετ αντικατοπτρίζουν την κοινωνική πραγματικότητα.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play