Η Κίνα προσαρμόζει στρατηγικές για την ανάπτυξη εξαγωγών εν μέσω δασμών και παγκόσμιας οικονομικής αβεβαιότητας. Τις τελευταίες εβδομάδες, σύμφωνα με σημείωμα της ελληνικής πρεσβείας στην Κίνα (γραφείο ΟΕΥ Σαγκάης), ο υπουργός Εμπορίου της Κίνας, Wang Wentao, πραγματοποίησε συναντήσεις με ανώτερους αξιωματούχους από πολλές χώρες, όπως η Μαλαισία, η Νότια Αφρική και η Σαουδική Αραβία. Σκοπός αυτών των συζητήσεων ήταν να ζητήσει ενισχυμένη επικοινωνία και ισχυρότερη συνεργασία σε περιόδους παγκόσμιας οικονομικής αβεβαιότητας. Για να στηρίξουν τις επιχειρήσεις του εξωτερικού εμπορίου, οι μεγάλες πόλεις με επίκεντρο τις εξαγωγές έχουν αναπτύξει προσαρμοσμένες πολιτικές. Για παράδειγμα, ο εξαγωγικός κόμβος Shenzhen στην επαρχία Guangdong της νότιας Κίνας έχει δημιουργήσει μια ειδική πλατφόρμα που συνδέει τους εξαγωγείς με δυνητικούς πελάτες παγκοσμίως. Παρόμοιες προσπάθειες υλοποιούνται και στη Σαγκάη, όπου έχει δημιουργηθεί μηχανισμός συντονισμού για να διευκολύνει τις επιχειρήσεις στην επέκταση της διεθνούς παρουσίας τους.
Η Κίνα έχει σημειώσει αξιοσημείωτη πρόοδο στη διαφοροποίηση των αγορών εξωτερικού εμπορίου της. Σύμφωνα με τα τελωνειακά στοιχεία, η αξία του εμπορίου της Κίνας με το μπλοκ ASEAN αυξήθηκε κατά 7,1 τοις εκατό το πρώτο τρίμηνο του 2025, ενώ οι αξίες εμπορίου με τις χώρες εταίρους του Belt and Road και την ΕΕ επίσης αυξήθηκαν.
Ως η δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο, η Κίνα προσφέρει άφθονες ζώνες προστασίας και ισχυρή υποστήριξη για τις επιχειρήσεις που επικεντρώνονται στις εξαγωγές και αντιμετωπίζουν δασμολογικές προκλήσεις. Στο πλαίσιο αυτό, το Υπουργείο Εμπορίου έχει ενεργοποιήσει προγράμματα που ενθαρρύνουν την εγχώρια κατανάλωση προϊόντων που προορίζονται για εξαγωγή. Η καινοτομία αποτελεί επίσης βασικό παράγοντα ανάπτυξης για τις κινεζικές εταιρείες, με παραδείγματα όπως η Nanjing TICA Climate Solutions Co., Ltd., που διαπρέπει χάρη στην επένδυση στην έρευνα και ανάπτυξη.
Καθώς οι κινεζικές επιχειρήσεις συνεχίζουν να προσαρμόζονται σε έναν περίπλοκο εξωτερικό περιβάλλον, παραμένουν προσηλωμένες στην επιδίωξη της καινοτομίας και της ανταγωνιστικότητας. Η ικανότητα τους να εξελίσσονται και να ανταγωνίζονται στις παγκόσμιες αγορές είναι πλέον πιο κρίσιμη από ποτέ.
Πηγή περιεχομένου: in.gr