Η γενιά Ζ εγκαταλείπει τη μπύρα, επηρεάζοντας την οικονομία της ζυθοποιίας στη Γερμανία. Η μπύρα αποτελεί ένα από τα πιο παλιά και δημοφιλή ποτά παγκοσμίως, με την ιστορία της να είναι πλούσια όπως και η γεύση της. Η βιομηχανική επανάσταση επέφερε επαναστατικές αλλαγές στην παραγωγή της, επιτρέποντας τη σταθερή ποιότητα σε μαζική κλίμακα. Η παρασκευή της βασίζεται σε τέσσερα κύρια συστατικά: νερό, βύνη, λυκίσκο και μαγιά. Η διαδικασία παραγωγής περιλαμβάνει αρκετά στάδια, με τις ποικιλίες να διακρίνονται ανάλογα με τον τύπο της μαγιάς και τη θερμοκρασία ζύμωσης.
Ωστόσο, οι γερμανικές ζυθοποιίες βρίσκονται αντιμέτωπες με προκλήσεις καθώς η γενιά Ζ προτιμά αλκοόλ χωρίς αλκοόλ. Σύμφωνα με την Eurostat, το 2024 οι χώρες της ΕΕ παρήγαγαν 32,7 δισεκατομμύρια λίτρα μπύρας, με τη Γερμανία να κατέχει την πρωτοκαθεδρία στην παραγωγή.
Τα οικονομικά προβλήματα πλήττουν πολλές μικρές βιομηχανίες ζυθοποιίας, όπως η Lang-Bräu, που κλείνει μετά από 172 χρόνια λειτουργίας. Οι ιδιοκτήτες της αναγκάστηκαν να σταματήσουν τη λειτουργία λόγω του αυξανόμενου κόστους και της μειωμένης ζήτησης.
Η αλλαγή στάσης της γενιάς Ζ απέναντι στο αλκοόλ διαπιστώνεται και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες και στις ΗΠΑ. Πολλοί νέοι αποφεύγουν το αλκοόλ λόγω των κινήτρων ευεξίας και των κινδύνων για την υγεία. Οι γερμανικές ζυθοποιίες αναζητούν τρόπους προσαρμογής στην νέα πραγματικότητα, με περισσότερες από 800 μη αλκοολούχες μπύρες να είναι διαθέσιμες στη χώρα, αν και αυτό δεν επαρκεί για να αναστρέψει τη συνολική πτώση στην κατανάλωση.
Στο μεταξύ, οι συνθήκες για τις ζυθοποιίες επιδεινώνονται καθώς το κόστος παραγωγής και ο πληθωρισμός αυξάνονται. Τα εργοστάσια που παραμένουν ανοιχτά διευρύνουν την γκάμα τους, προσαρμόζοντας την παραγωγή τους στις νέες καταναλωτικές προτιμήσεις. Ωστόσο, οι τοπικές ζυθοποιίες όπως η Lang-Bräu ενδέχεται να μην αντέξουν την πίεση της αγοράς χωρίς αλκοόλ, σε ένα περιβάλλον όπου οι μεγαλύτεροι ανταγωνιστές κυριαρχούν.
Πηγή περιεχομένου: in.gr