Η επαναφορά της τάσης super skinny και heroin chic προκαλεί ανησυχία στο Ηνωμένο Βασίλειο

Η επαναφορά της τάσης super skinny και heroin chic προκαλεί ανησυχία στο Ηνωμένο Βασίλειο

Αναλύουμε την επιστροφή της ανθυγιεινής τάσης super skinny και heroin chic, και τις επιπτώσεις της στον κόσμο της μόδας. Η απαγόρευση διαφημιστικών εκστρατειών από μεγάλες αλυσίδες μόδας που απεικονίζουν μοντέλα με ανθυγιεινά αδύνατη εμφάνιση έχει πυροδοτήσει ανησυχίες για την πιθανή επανεμφάνιση της αμφιλεγόμενης τάσης super skinny και της αισθητικής heroin chic, που καθόρισε τη δεκαετία του 1990 και των αρχών της 2000. Η Advertising Standards Authority (ASA) μπλόκαρε πρόσφατα διαφημίσεις από τις Zara, Next και Marks & Spencer, λόγω καταγγελιών που σχετίζονταν με ανθυγιεινά πρότυπα σώματος.

Η ASA ανέφερε αύξηση παραπόνων, με πάνω από 20 εντός δύο εβδομάδων μετά την απαγόρευση διαφήμισης της M&S τον Ιούλιο, σε σύγκριση με πέντε ή έξι εβδομαδιαίως πριν. Αν και η αρχή ανέφερε ότι σε καμία περίπτωση δεν διαπιστώθηκε ότι τα μοντέλα ήταν πραγματικά ανθυγιεινά, οι γωνίες λήψης, ο φωτισμός και το styling τους έδιναν την εντύπωση της υπερβολικής αδυναμίας. Οι εταιρείες υποστήριξαν ότι οι πόζες των μοντέλων εξέφραζαν αυτοπεποίθηση, με τη M&S να αναφέρει τη σιλουέτα ως υγιή και γυμνασμένη.

Η ανησυχία για την επιστροφή της αισθητικής heroin chic εκφράστηκε από τη μοντέλο και ακτιβίστρια Τσάρλι Χάουαρντ, η οποία επισημαίνει τη σύνδεση μεταξύ των εικόνων των brands και διαδικτυακών τάσεων όπως το skinnytok στο TikTok, οι οποίες προβάλλουν το ακραία αδύνατο σώμα ως πρότυπο. Παρόμοιες ανησυχίες διατυπώνει και η δασκάλα γιόγκα Σάρλοτ Χολμς, που θεωρεί ότι το ultra-thin παραμένει σιωπηλό πρότυπο.

Η ακαδημαϊκός Σιμόν Κόνου-Ράε επισημαίνει ότι η λεπτή σιλουέτα δεν έχει αποχωρήσει ποτέ από τη μόδα, καθώς οι αλυσίδες χρησιμοποιούν μοντέλα πασαρέλας για να προσδώσουν κύρος στις συλλογές τους. Όπως αναφέρει, η προσπάθεια μίμησης αυτής της εικόνας μπορεί να είναι επιβλαβής, καθώς δεν αντιπροσωπεύει τον μέσο άνθρωπο.

Η στυλίστρια Κέρεν Μπόμοντ αναγνωρίζει ότι η αναβίωση του ultra-thin συνδέεται με την επιστροφή της μόδας της δεκαετίας του 1990 και προτρέπει τις εταιρείες να μην οπισθοδρομήσουν από την ποικιλία που είχε αρχίσει να καθιερώνεται.

Ο Ματ Γουίλσον της ASA επισημαίνει ότι οι μάρκες φέρουν την ευθύνη να αποφεύγουν εικόνες που μπορεί να βλάψουν, αναγνωρίζοντας τη σοβαρότητα των διατροφικών διαταραχών. Πρέπει να συνεχίσουμε να απαγορεύουμε διαφημίσεις που μπορεί να προκαλέσουν βλάβη.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play