Η επόμενη γενιά του Concorde; Πρώτη δοκιμαστική πτήση του αθόρυβου υπερηχητικού αεροσκάφους της NASA

Η επόμενη γενιά του Concorde; Πρώτη δοκιμαστική πτήση του αθόρυβου υπερηχητικού αεροσκάφους της NASA

Το X-59 της NASA πραγματοποίησε την πρώτη του πτήση, σηματοδοτώντας τη νέα εποχή των υπερηχητικών επιβατικών πτήσεων. Το πρωτότυπο αεροσκάφος της NASA, σχεδιασμένο να πετά με υπερηχητική ταχύτητα χωρίς να προκαλεί υπερβολικό θόρυβο, ολοκλήρωσε την πρώτη του δοκιμαστική πτήση στην Καλιφόρνια. Αυτό το γεγονός αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για την επαναφορά των υπερηχητικών επιβατικών πτήσεων, που είχαν σταματήσει σε μεγάλο βαθμό από τη δεκαετία του 1970.

Μέχρι σήμερα, οι υπερηχητικές πτήσεις απαγορεύονται πάνω από την ξηρά στις περισσότερες χώρες λόγω του θορύβου που προκαλούν, ο οποίος προκύπτει από τη συμπίεση των ηχητικών κυμάτων από το ίδιο το αεροσκάφος. Το πειραματικό X-59, το οποίο αναπτύσσεται από τη Lockheed Martin για λογαριασμό της NASA, στοχεύει να μειώσει τα επίπεδα θορύβου στο έδαφος σε περίπου 75 decibel, συγκρίσιμα με τον ήχο μιας πόρτας αυτοκινήτου που κλείνει.

Οι σχεδιαστικές καινοτομίες του αεροσκάφους περιλαμβάνουν ένα μυτερό ρύγχος και μακρόστενη άτρακτο, που βοηθούν στη μείωση της συμπίεσης των ηχητικών κυμάτων. Παρ’ όλα αυτά, το μυτερό ρύγχος περιορίζει την ορατότητα, γεγονός που αναγκάζει τον πιλότο να βασίζεται σε κάμερες και οθόνες για πλοήγηση.

Στην πρόσφατη πτήση του X-59, το αεροσκάφος απογειώθηκε από τις εγκαταστάσεις της Lockheed Martin στο Πάλμστνεϊ, περίπου 100 χιλιόμετρα βόρεια του Λος Άντζελες, μία ώρα μετά την ανατολή. Το αεροσκάφος, που συνοδευόταν από ένα άλλο της NASA, πραγματοποίησε μια σειρά από κύκλους στον ουρανό πριν προσγειωθεί κοντά στο Κέντρο Έρευνας Πτήσης Άρμστρονγκ.

Το X-59, ένα μονοκινητήριο και μονοθέσιο τζετ μήκους 30 μέτρων, πέταξε με υποηχητική ταχύτητα, φτάνοντας τα 370 χιλιόμετρα την ώρα. Είναι σχεδιασμένο να πετά με ταχύτητα 1.490 χιλιομέτρων την ώρα, ή Mach 1,4, σε ύψος 55.000 ποδών (16.700 μέτρα), σχεδόν διπλάσια ταχύτητα από αυτή των συμβατικών επιβατικών αεροσκαφών.

Το γαλλο-βρετανικό Concorde παραμένει το μοναδικό επιβατικό υπερηχητικό αεροσκάφος που έχει παραχθεί ποτέ και σταμάτησε να πετά το 2003 λόγω των υψηλών λειτουργικών του εξόδων και της μειωμένης ζήτησης. Από τότε, αρκετές εταιρείες έχουν προσπαθήσει να αναπτύξουν νέα υπερηχητικά τζετ, με το XB-1 Boom Supersonic να είναι το πρώτο ιδιωτικό αεροσκάφος που κατάφερε να σπάσει το φράγμα του ήχου σε δοκιμές.

Οι αναλυτές της αεροπορικής βιομηχανίας εκτιμούν πάντως ότι οι υπερηχητικές πτήσεις θα παραμείνουν περιορισμένες εξαιτίας της πολύ υψηλότερης κατανάλωσης καυσίμου.

Βίντεο:

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play