Η Ινδία στο στόχαστρο: Στο αβέβαιο μέλλον του υδρογόνου μέχρι το 2030

Η Ινδία στο στόχαστρο: Στο αβέβαιο μέλλον του υδρογόνου μέχρι το 2030

Η Ινδία δεν αναμένεται να επιτύχει τους στόχους παραγωγής πράσινου υδρογόνου για το 2030, προκαλώντας αβεβαιότητα στη ζήτηση. Η Ινδία φαίνεται ότι δεν θα μπορέσει να επιτύχει τον στόχο της για την παραγωγή 5 εκατομμυρίων τόνων πράσινου υδρογόνου ετησίως μέχρι το 2030, όπως δήλωσε ανώτερος αξιωματούχος την Τρίτη. Οι αλλαγές στην παγκόσμια πολιτική αναγκάζουν την αναπροσαρμογή του κλάδου, θολώνοντας τις προοπτικές της παγκόσμιας ζήτησης υδρογόνου. Η καθυστέρηση στην επίτευξη των στόχων για καθαρά καύσιμα οδήγησε τους Ινδούς παραγωγούς να παρατείνουν τα χρονοδιαγράμματα των έργων τους προκειμένου να αποφευχθεί η υπερπροσφορά, σύμφωνα με τον Santosh Kumar Sarangi, γραμματέα του Υπουργείου Νέων και Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, κατά τη διάρκεια βιομηχανικού συνεδρίου στο Νέο Δελχί.

Η Ινδία αρχικά είχε σχεδιάσει να επιβάλει τη χρήση πράσινου υδρογόνου και αμμωνίας από τις βιομηχανίες της για την τόνωση της εγχώριας ζήτησης, αλλά αυτή η στρατηγική εγκαταλείφθηκε λόγω του υψηλού κόστους που αποδείχθηκε απαγορευτικό. Η βιομηχανία του πράσινου υδρογόνου, αν και θεωρούνταν η λύση για το κλίμα, αντιμετωπίζει σημαντικά οικονομικά και τεχνικά εμπόδια στην ανάπτυξή της. Σε διεθνές επίπεδο, η καθυστέρηση των έργων έχει επιταχυνθεί, καθώς οι κατασκευαστές δυσκολεύονται να βρουν πελάτες που να είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν την υψηλότερη τιμή για το καύσιμο.

Η Ινδία αναμένει ότι η παραγωγική ικανότητα πράσινου υδρογόνου θα φτάσει τα 3 εκατομμύρια τόνους μέχρι το τέλος της δεκαετίας, ενώ η επίτευξη του στόχου των 5 εκατομμυρίων τόνων ετησίως πιθανότατα θα καθυστερήσει μέχρι το 2032, όπως τόνισε ο Sarangi. Πάνω από το 70% της προγραμματισμένης παραγωγής αναμένεται να εξαχθεί σε βασικές αγορές όπως η Ευρώπη, η Ιαπωνία και η Νότια Κορέα, ενώ το υπόλοιπο θα χρησιμοποιηθεί κυρίως από εγχώριους παραγωγούς λιπασμάτων και διυλιστήρια πετρελαίου.

Η Ινδία βρίσκεται πάντως σε καλό δρόμο να γίνει σημαντικός παγκόσμιος παραγωγός και κατασκευάζει την απαραίτητη υποδομή για τη μεταφορά του καυσίμου. Τα ινδικά λιμάνια είναι σε διαπραγματεύσεις με τα λιμάνια του Ρότερνταμ και της Αμβέρσας για την ανάπτυξη διαδρόμων μεταφοράς πράσινης ενέργειας. Παράλληλα, η Solar Energy Corp. of India εξετάζει την κάλυψη της τοπικής ζήτησης από ναυτιλιακές εταιρείες για πράσινη μεθανόλη.

Ο Sarangi ανέφερε επίσης ότι η Ινδία σχεδιάζει να μειώσει τον αριθμό των δημοπρασιών για έργα ανανεώσιμων πηγών ενέργειας κατά το τρέχον οικονομικό έτος, εστιάζοντας στη διασφάλιση συμφωνιών αγοράς για έργα που έχουν ήδη δημοπρατηθεί. Η κυβέρνηση αξιολογεί σχεδόν 44 γιγαβάτ προγραμματισμένων έργων που δεν έχουν ακόμη υπογράψει συμφωνίες αγοράς και συμβούλεψε τις αρχές να αναβάλουν εκείνα που δεν είναι πλέον εφικτά.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play