Η καλοκαιρινή εκπτωτική περίοδος στην Ελλάδα αρχίζει στις 14 Ιουλίου

Η καλοκαιρινή εκπτωτική περίοδος στην Ελλάδα αρχίζει στις 14 Ιουλίου

Ανακαλύψτε τις καλοκαιρινές εκπτώσεις στην Ελλάδα που ξεκινούν στις 14 Ιουλίου, προσφέροντας ευκαιρίες για οικονομικές αγορές. Η καλοκαιρινή εκπτωτική περίοδος στην Ελλάδα πρόκειται να ξεκινήσει επίσημα τη Δευτέρα, 14 Ιουλίου, και θα διαρκέσει μέχρι τις 30 Αυγούστου, προσφέροντας στους καταναλωτές μια εκτενή ευκαιρία να πραγματοποιήσουν αγορές σε σημαντικά μειωμένες τιμές. Αυτή η ετήσια περίοδος θεωρείται από τις πιο ευνοϊκές για τους αγοραστές, καθώς οι προσφορές είναι ιδιαίτερα συμφέρουσες.

Η Ένωση Καταναλωτών Ελλάδας έχει δημοσιεύσει έναν ολοκληρωμένο οδηγό για να βοηθήσει τους καταναλωτές να περιηγηθούν στις καλοκαιρινές εκπτώσεις υπεύθυνα και εντός νομικών πλαισίων. Οι τιμές πρέπει να είναι διαφανείς και να αποτυπώνουν την πραγματική κατάσταση της αγοράς, ώστε να προστατεύονται τα δικαιώματα των καταναλωτών.

Μειώσεις τιμών: Τι απαιτεί ο νόμος

Σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία (Νόμος 5111/2024), κάθε ανακοίνωση μείωσης τιμής πρέπει να υποδεικνύει ξεκάθαρα την προηγούμενη τιμή που ίσχυε από τον προμηθευτή για καθορισμένο χρονικό διάστημα πριν από την εφαρμογή της νέας, μειωμένης τιμής. Συγκεκριμένα:

– Η προηγούμενη τιμή ορίζεται ως η χαμηλότερη τιμή που εφαρμόστηκε κατά τη διάρκεια των 30 ημερών πριν από την έναρξη της έκπτωσης.

– Εάν το προϊόν βρίσκεται στην αγορά λιγότερο από 30 ημέρες, η προηγούμενη τιμή αναφέρεται στη χαμηλότερη τιμή από την ημέρα διάθεσής του.

– Εάν η τιμή ενός προϊόντος έχει μειωθεί σταδιακά εντός ενός 60ημέρου, η προηγούμενη τιμή είναι η τιμή πριν από την πρώτη έκπτωση.

Για παράδειγμα, εάν η αρχική τιμή ενός προϊόντος ήταν 150€ στις 10 Ιουνίου και στη συνέχεια προσφέρθηκε στα 120€, με περαιτέρω πτώση στα 115€ στις 11 Ιουλίου, η πραγματική έκπτωση υπολογίζεται σε 5€ (δηλαδή, 120€ – 115€). Οι προμηθευτές έχουν επίσης το δικαίωμα να εμφανίζουν ποσοστά εκπτώσεων, αλλά κάθε αναφορά τιμών πρέπει να είναι ακριβής και αληθινή.

Διαφάνεια στις εκπτώσεις

Εάν περισσότερα από το 60% των προϊόντων ενός καταστήματος είναι σε προσφορά, το ποσοστό έκπτωσης πρέπει να αναγράφεται ευδιάκριτα στη βιτρίνα και σε οποιαδήποτε εμπορική επικοινωνία. Αν οι εκπτώσεις ποικίλλουν σε διαφορετικές κατηγορίες προϊόντων, η εύρος των ποσοστών (π.χ., από 20% έως 50%) πρέπει να είναι σαφώς εμφανές. Διαφορετικά, η σήμανση θα πρέπει να διευκρινίζει ότι οι εκπτώσεις ισχύουν μόνο για επιλεγμένα είδη, υποδεικνύοντας το αντίστοιχο ποσοστό.

Έλεγχος και συμμόρφωση

Η ευθύνη για την εφαρμογή της διαφάνειας στις τιμές και την παρακολούθηση της συμμόρφωσης κατά την εκπτωτική περίοδο ανήκει στον:

– Επικεφαλής της Διασυνοριακής Υπηρεσίας Ελέγχου Αγοράς (ΔΙΜΕΑ), υπό το Υπουργείο Ανάπτυξης, για τους ελέγχους που πραγματοποιούνται από τις ομάδες επιθεώρησης της ΔΙΜΕΑ.

– Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή, επίσης υπό το Υπουργείο Ανάπτυξης, για τις αυτοτελείς επιθεωρήσεις που διενεργούν.

Αυτές οι αρχές έχουν το δικαίωμα να επιβάλλουν ποινές για παραβάσεις σχετικές με παραπλανητικές ανακοινώσεις μείωσης τιμής ή παράνομες εμπορικές πρακτικές.

Συμβουλές για έξυπνες αγορές

Η Ένωση Καταναλωτών Ελλάδας δημοσίευσε επίσης πρακτικές συμβουλές για να βοηθήσει τους αγοραστές να εκμεταλλευτούν στο έπακρο τις καλοκαιρινές εκπτώσεις, αποφεύγοντας τις κοινές παγίδες:

– Να δίνετε προτεραιότητα στις ανάγκες και να πραγματοποιείτε αγορές με βάση ένα σαφές προϋπολογισμό.

– Να ερευνάτε την αγορά πριν καταλήξετε σε ένα συγκεκριμένο προϊόν.

– Να αποφεύγετε να επηρεάζεστε από ασυνήθιστα μεγάλα ποσοστά εκπτώσεων.

– Να αξιολογείτε την ποιότητα και την αυθεντικότητα των προϊόντων, ζυγίζοντας την τιμή τους.

– Να ελέγχετε τις πολιτικές επιστροφής και εγγύησης σε περίπτωση ελαττωματικών ειδών.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play