Η πληγή της Φρίντα Κάλο που μεταμορφώθηκε σε έργο τέχνης: Η ιστορία πίσω από το πιο ακριβό έργο γυναίκας καλλιτέχνιδας

Η πληγή της Φρίντα Κάλο που μεταμορφώθηκε σε έργο τέχνης: Η ιστορία πίσω από το πιο ακριβό έργο γυναίκας καλλιτέχνιδας

Ανακαλύψτε την απίστευτη ιστορία πίσω από το πιο ακριβό έργο της Φρίντα Κάλο και τον βαθύ της πόνο. Στον κόσμο της τέχνης, οι επιδόσεις που σπάνε ρεκόρ δεν είναι ασυνήθιστες. Ωστόσο, οι ιστορίες που κρύβονται πίσω από αυτές τις επιτυχίες, οι οποίες συχνά περιλαμβάνουν ερωτικές προδοσίες, πολιτισμικές εξορίες και καλλιτέχνες που αγωνίζονται με τον πόνο — τόσο σωματικό όσο και συναισθηματικό — είναι εξαιρετικά σπάνιες. Το έργο The Dream (The Bed) της Φρίντα Κάλο μόλις καταγράφηκε ως το ακριβότερο έργο που έχει δημοπρατηθεί ποτέ από γυναίκα καλλιτέχνη, φτάνοντας τα 54,66 εκατομμύρια δολάρια. Πίσω από αυτή τη λαμπερή είδηση, όμως, κρύβεται μια σκοτεινή, ανθρώπινη ιστορία: ένας πίνακας που προοριζόταν ως δώρο αγάπης, και κατέληξε να γίνει ένα είδος αποχαιρετιστήριου γράμματος μετά από μια βαθιά πληγή.

Το έργο δημιουργήθηκε σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη περίοδο για την Κάλο, όταν ταυτόχρονα έχανε τον σύζυγό της, τον εραστή της και την υγεία της. Αυτή η περίοδος ήταν καθοριστική, καθώς η ζωή και το έργο της διαπλέκονταν με τρόπο σχεδόν εκρηκτικό. Ο πίνακας εξήλθε από το Μεξικό κρυφά, σχεδόν φυγαδευμένος, πριν η κυβέρνηση ανακηρύξει το έργο της σε Καλλιτεχνικό Μνημείο του Έθνους το 1984.

Ο καθηγητής Λουίς-Μαρτίν Λοθάνο, ειδικός στη μεξικανική και λατινοαμερικανική τέχνη, τονίζει ότι το The Dream (The Bed), που χαρακτηρίζει ως πολύπλοκο αυτοπορτρέτο, εγκατέλειψε τη χώρα ανάμεσα στο 1940 και τις αρχές της δεκαετίας του ’50. Η Κάλο είχε σχεδιάσει τον πίνακα ως δώρο για τον Νίκολας Μιούρεϊ, εραστή της επί μια δεκαετία. Η ανακοίνωση του γάμου του με άλλη γυναίκα το 1939 ήρθε ως σοκ για εκείνη, σε μια χρονιά που η ζωή της ήταν ήδη φορτισμένη με άλλα προσωπικά δράματα.

Στη ζωή της υπήρχε επίσης ο Μιούρεϊ, ο οποίος την στήριζε συναισθηματικά και οικονομικά, γεγονός που υπογραμμίζει τη βαθιά αγάπη του. Το έργο προοριζόταν να της προσφερθεί ως ευχαριστώ για την υποστήριξή του. Παρά την αναγνώριση του καλλιτεχνικού της έργου, η Κάλο αισθανόταν ότι χρειαζόταν να αποδεσμευτεί από το συγκεκριμένο έργο λόγω των συναισθημάτων που συνδέονταν με αυτό.

Το The Dream (The Bed) δεν είναι απλώς ένα αυτοπορτρέτο, αλλά μια ψυχαναλυτική ανάλυση της σχέσης της Κάλο με τον θάνατο, τον έρωτα και την απώλεια. Όπως αναφέρει η Άννα Ντι Στάσι, διευθύντρια Λατινοαμερικανικής Τέχνης στον Sotheby’s, η Κάλο έχει αναμφισβήτητη συναισθηματική απήχηση που διαπερνά σύνορα και γενιές.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play