Η σιδηροδρομική τραγωδία του 1968 στο Δερβένι και οι συνέπειές της

Η σιδηροδρομική τραγωδία του 1968 στο Δερβένι και οι συνέπειές της

Η σιδηροδρομική τραγωδία του Δερβενίου το 1968, μια από τις πιο φονικές στην Ελλάδα. Ήταν 30 Σεπτεμβρίου 1968, όταν στο Δερβένι σημειώθηκε μία από τις πιο σκοτεινές στιγμές στην ελληνική σιδηροδρομική ιστορία, καθώς δύο επιβατικές αμαξοστοιχίες συγκρούστηκαν, προκαλώντας τον θάνατο 34 ανθρώπων και τον τραυματισμό 125. Η μία αμαξοστοιχία, υπερφορτωμένη και με κατεύθυνση την Αθήνα, συγκρούστηκε με ταχύτητα 80 χιλιομέτρων με μια άλλη, επίσης γεμάτη επιβάτες, που είχε ακινητοποιηθεί 500 μέτρα πριν το σταθμό Δερβενίου στην Κόρινθο.

Η σύγκρουση αυτή συνέβη σε μια περίοδο όπου οι επιβάτες είχαν ταξιδέψει για να συμμετάσχουν σε ένα ψευδοδημοψήφισμα που διοργάνωσε η Χούντα για την έγκριση του Συντάγματός της. Οι 2.000 περίπου επιβάτες δύο αμαξοστοιχιών συγκλονίσθηκαν εκείνη τη στιγμή σαν να έπεσε κεραυνός στα βαγόνια.

Στο χρονικό διάστημα που προηγήθηκε του δυστυχήματος, οι δυο αμαξοστοιχίες είχαν αναχωρήσει με διαφορά δέκα λεπτών, και καθώς η πρώτη σταμάτησε λόγω λιποθυμίας ενός επιβάτη, η δεύτερη που πλησίαζε δεν μπόρεσε να αντιληφθεί το σταμάτημα. Η πρόσκρουση υπήρξε τρομερά σφοδρή και ακολούθησαν σκηνές πανικού και τρόμου.

Το τραγικό γεγονός κατέστησε φανερή την ανάγκη για επανεξέταση των διαδικασιών ασφαλείας στις σιδηροδρομικές μεταφορές, καθώς οι άνθρωποι που επιχείρησαν να παρέχουν βοήθεια αντιμετώπισαν ανυπέρβλητες δυσκολίες κατά τη διάρκεια των προσπαθειών διάσωσης, οι οποίες κράτησαν πολλές ώρες. Σημαντικό ρόλο έπαιξε και η έλλειψη επαρκούς σήμανσης για τον μηχανοδηγό της δεύτερης αμαξοστοιχίας, η οποία έπρεπε να είχε προειδοποιηθεί σχετικά με την κατάσταση της προπορευόμενης.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play