Η Google συγκρούεται με τους εκδότες σχετικά με τη διαχείριση και την αποζημίωση για δημοσιογραφικό περιεχόμενο. Η μετάβαση από την αναλογική στην ψηφιακή τεχνολογία έχει επιφέρει ριζικές αλλαγές στη λειτουργία των κοινωνιών σε όλα τα επίπεδα. Η ψηφιακή εποχή όχι μόνο έχει αναμορφώσει το τοπίο της ενημέρωσης, αλλά έχει θέσει υπό αμφισβήτηση την οικονομική βιωσιμότητα των παραδοσιακών μέσων. Η ψηφιακή εποχή ασκεί καταλυτική επιρροή στην παραδοσιακή δημοσιογραφία, μέχρις σημείου να απειλεί την ίδια της την ύπαρξη. Η πρόκληση για το δίκαιο της πνευματικής ιδιοκτησίας έγκειται στην εξισορρόπηση των δικαιωμάτων των παραγωγών δημοσιογραφικού περιεχομένου με τα συμφέροντα των ψηφιακών κολοσσών, χωρίς να παραβλέπεται το δημόσιο συμφέρον της εκπαίδευσης και της πληροφόρησης.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση, μέσω της Οδηγίας 2019/790, επιχείρησε να προστατεύσει τα συμφέροντα των παραδοσιακών εκδοτών. Η οδηγία, που ενσωματώθηκε στο ελληνικό Δίκαιο με τον Ν. 4996/2022, προβλέπει ένα νέο συγγενικό δικαίωμα, που επιτρέπει στους εκδότες να διατηρούν τον έλεγχο της επένδυσής τους. Παρά την ενίσχυση της νομικής θέσης των εκδοτών, η αγορά παραμένει αβέβαιη, καθώς ισχυροί διαδικτυακοί πάροχοι όπως η Google και η META αντιτίθενται στα νέα νομικά δεδομένα. Η διαμάχη αυτή εγείρει σημαντικά ερωτήματα σχετικά με τη βιωσιμότητα της παραδοσιακής δημοσιογραφίας στην ψηφιακή εποχή.
Πηγή περιεχομένου: in.gr