Η Τσεχία εντάσσει τα αυτόνομα οχήματα επιπέδου 3 στον ευρωπαϊκό χάρτη

Η Τσεχία εντάσσει τα αυτόνομα οχήματα επιπέδου 3 στον ευρωπαϊκό χάρτη

Η Τσεχία ανοίγει το δρόμο για τα αυτόνομα οχήματα επιπέδου 3, προσφέροντας νέες δυνατότητες στην αυτοκινητοβιομηχανία. Ακολουθώντας το παράδειγμα της Γερμανίας, η Τσεχία έγινε η δεύτερη ευρωπαϊκή χώρα που επιτρέπει τη λειτουργία αυτόνομων αυτοκινήτων επιπέδου 3. Αυτά τα οχήματα δίνουν τη δυνατότητα στους οδηγούς να αποδεσμεύονται από το τιμόνι, ωστόσο απαιτείται η ετοιμότητα τους να αναλάβουν τον έλεγχο σε περίπτωση ανάγκης.

Η τσεχική νομοθεσία που εγκρίθηκε στα τέλη Απριλίου θα τεθεί σε εφαρμογή την 1η Ιανουαρίου 2026. Σύμφωνα με το Automotive News Europe και το ΑΠΕ-ΜΠΕ, η Mercedes-Benz υπήρξε η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που εισήγαγε λειτουργίες επιπέδου 3 στην Ευρώπη, μέσω του συστήματος Drive Pilot το 2022. Οι οδηγοί μπορούν να απομακρύνουν την προσοχή τους από το δρόμο, συμμετέχοντας σε άλλες δραστηριότητες σε ταχύτητες έως 95 χλμ./ώρα.

Μέχρι το 2027, οι μελλοντικές τροποποιήσεις της νομοθεσίας θα επιτρέψουν σε οχήματα επιπέδου 4 και 5, όπως ρομποτικά ταξί και αυτόνομα λεωφορεία, να κυκλοφορούν σε δημόσιους δρόμους. Εκτός από τη Γερμανία, αυτόνομα οχήματα επιπέδου 3 επιτρέπεται επίσης στην Καλιφόρνια και τη Νεβάδα, ενώ η Honda έχει αναπτύξει περιορισμένο αριθμό τέτοιων οχημάτων στην Ιαπωνία.

Η νέα νομοθεσία αποτελεί μέρος της στρατηγικής της Τσεχίας να καταστεί ηγέτιδα στην αυτόνομη κινητικότητα. Σύμφωνα με το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, η αυτοκινητοβιομηχανία αντιπροσωπεύει περίπου το 20% των εξαγωγών της χώρας, με τις Skoda, Toyota και Hyundai να διαθέτουν μεγάλα εργοστάσια στην Τσεχία.

Αυτός ο τομέας απασχολεί άμεσα περίπου 200.000 άτομα, με άλλους 234.000 να εργάζονται έμμεσα στον κλάδο, υποδεικνύοντας τη σημασία του για την οικονομία της Τσεχίας.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play