Καλοκαίρι χωρίς τζίρο, μικρομεσαία επιχειρηματικότητα, τουρισμός και οικονομική κρίση στην Ελλάδα. Η μικρομεσαία επιχειρηματικότητα στο λιανεμπόριο βιώνει μια κρίσιμη κατάσταση, καθώς η έλλειψη τζίρου προκαλεί ασφυξία στους εμπόρους. Αν και οι υψηλές θερμοκρασίες του καλοκαιριού θα μπορούσαν να αναδείξουν τις εκπτώσεις, η πραγματική αιτία της χαμηλής επισκεψιμότητας δεν είναι ο καύσωνας, αλλά η μειωμένη αγοραστική δύναμη των Ελλήνων. Δεν υπάρχει διαθέσιμο εισόδημα για εμάς, αναφέρει ο Μάκης Σαββίδης, αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών. Οι αλλαγές στη καταναλωτική συμπεριφορά είναι σαφείς, με τους Έλληνες να δαπανούν ακόμη λιγότερα στα καταστήματα, γεγονός που έγινε εμφανές κατά την περίοδο του Πάσχα και συνεχίζεται κατά τις θερινές εκπτώσεις.
### Πέντε αλήθειες για το λιανεμπόριο
1. Μετατόπιση τζίρου προς τις πολυεθνικές
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται μια σαφής μετατόπιση του τζίρου από τις μικρές επιχειρήσεις προς τις πολυεθνικές, με τη διαφορά να είναι αισθητή σε σχέση με το παρελθόν.
2. Πρόσβαση σε χρηματοδότηση
Μόνο το 10% των επιχειρήσεων μπορεί να εξασφαλίσει τραπεζική χρηματοδότηση με επαρκή κεφάλαια, οδηγώντας τις περισσότερες μικρές επιχειρήσεις σε οριακή λειτουργία για να καλύψουν τα έξοδά τους.
3. Αύξηση εισαγόμενων προϊόντων
Ένα στα τρία προϊόντα που πωλούνται από ελληνικές επιχειρήσεις είναι ελληνικής προέλευσης, ενώ τα προϊόντα των πολυεθνικών είναι κυρίως εισαγόμενα, κάτι που έχει αρνητικό αντίκτυπο στην εγχώρια παραγωγή.
4. Τουρισμός χωρίς αντίκτυπο
Ο τουρισμός δεν έχει την αναμενόμενη θετική επίδραση, με το λιανεμπόριο να καταγράφει πτώση 20% στα έσοδα από τους τουρίστες.
5. Αυξημένα ενοίκια
Τα αυξημένα ενοίκια καταστημάτων επιβαρύνουν την οικονομική κατάσταση των επιχειρήσεων, με ανανεώσεις επαγγελματικών μισθώσεων να συνοδεύονται από αυξήσεις 80% έως 200%.
### Η τουρκική απειλή για το ελληνικό λιανεμπόριο
Μια τουρκική πλατφόρμα, που εξαγοράστηκε πρόσφατα από τον γίγαντα Alibaba, επεκτείνεται γρήγορα στην ελληνική αγορά. Αυτή η πλατφόρμα προσφέρει την αγορά τουρκικών και κινέζικων προϊόντων, επιδρώντας αρνητικά στους Έλληνες εμπόρους, καθώς προσφέρει χαμηλότερες τιμές και ταχύτερη παράδοση σε σύγκριση με την Κίνα. Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Ηλεκτρονικού Εμπορίου, κάθε μήνα διανέμονται περίπου 550.000 πακέτα.
Πηγή περιεχομένου: in.gr