Ανακαλύψτε πώς οι απατεώνες αποκτούν τους αριθμούς τηλεφώνου σας και μάθετε πώς να προστατευτείτε. Φανταστείτε να λαμβάνετε ένα τηλεφώνημα από την τράπεζά σας, η οποία σας ενημερώνει για την παραβίαση του λογαριασμού σας και σας ζητά να επιβεβαιώσετε τα προσωπικά σας στοιχεία για να διασφαλίσετε την ασφάλεια των χρημάτων σας. Ο επείγων τόνος της φωνής του υπαλλήλου μπορεί να σας οδηγήσει σε ένα μεγάλο λάθος, μοιράζοντας ευαίσθητες πληροφορίες. Ωστόσο, αυτό το άτομο μπορεί να μην είναι καν υπάλληλος της τράπεζάς σας, όπως προειδοποιεί η διεθνής εταιρεία λογισμικού ασφαλείας ESET. Μπορεί να πρόκειται για μια φωνή που δημιουργήθηκε από την τεχνολογία και ακούγεται εξαιρετικά ανθρώπινη.
Αυτό το φαινόμενο δεν είναι σπάνιο, με παραδείγματα να αυξάνονται τα τελευταία χρόνια. Το 2019, διευθύνων σύμβουλος εταιρείας ενέργειας στο Ηνωμένο Βασίλειο εξαπατήθηκε από μια φωνή deepfake που προσομοίωνε τον διευθύνοντα σύμβουλο της μητρικής εταιρείας στη Γερμανία, με αποτέλεσμα να χάσει σχεδόν 220.000 ευρώ. Ομοίως, το 2024, ένας υπάλληλος λογιστηρίου πολυεθνικής εταιρείας υπήρξε θύμα απάτης μέσω deepfake βιντεοκλήσης, προκαλώντας ζημία ύψους 25 εκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ στην εταιρεία του.
Η τεχνητή νοημοσύνη, με τις σύγχρονες δυνατότητές της στην κλωνοποίηση και τη μετάφραση φωνής, έχει διευκολύνει τη διαδικασία του vishing και του smishing. Ο σύμβουλος κυβερνοασφάλειας της ESET, Τζέικ Μουρ, επεσήμανε την απλότητα με την οποία μπορεί κανείς να δημιουργήσει μια πειστική deepfake φωνή άλλου ατόμου, ακόμα και κάποιου που γνωρίζει. Η δυνατότητα αυτή καθιστά τη διαπίστωση της αυθεντικότητας της φωνής εξαιρετικά δύσκολη.
Οι εγκληματίες εκμεταλλεύονται την τεχνητή νοημοσύνη ως πολυλειτουργικό εργαλείο για τη συλλογή δεδομένων και την αυτοματοποίηση εργασιών. Κατά συνέπεια, η συχνότητα των επιθέσεων phishing που χρησιμοποιούν φωνές και κείμενα που έχουν δημιουργηθεί από τεχνητή νοημοσύνη αναμένεται να αυξηθεί δραματικά. Μια πρόσφατη έκθεση της Enea καταδεικνύει αύξηση 1.265% στις απάτες phishing από την εισαγωγή του ChatGPT τον Νοέμβριο του 2022.
Με βάση μια έρευνα του Consumer Reports του 2022, οι πολίτες είναι πιο ευαισθητοποιημένοι σχετικά με την προστασία της ιδιωτικής τους ζωής. Περίπου το 75% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι ανησυχεί για την ασφάλεια των δεδομένων τους στο διαδίκτυο, συμπεριλαμβανομένων των τηλεφωνικών αριθμών. Ωστόσο, εν μέσω της ψηφιακής εποχής, οι αριθμοί τηλεφώνου διατίθενται πιο εύκολα από ποτέ.
Όταν μοιράζετε τις προσωπικές σας πληροφορίες σε πολλές εφαρμογές και ιστοσελίδες, δημιουργείτε ένα λεπτομερές προσωπικό προφίλ μάρκετινγκ που ενδέχεται να προκαλέσει διαρροές δεδομένων. Οι απατεώνες έχουν πολλές πηγές για να αποκτήσουν τους αριθμούς τηλεφώνου σας, όπως δημόσιες πηγές, κλεμμένοι λογαριασμοί και αυτόματες κλήσεις. Σημαντικά περιστατικά, όπως η διαρροή δεδομένων από την AT&T, αποδεικνύουν ότι ακόμη και οι πιο ισχυρές εταιρείες δεν είναι απρόσβλητες.
Για να προστατευτείτε, η ομάδα της ESET προτείνει μερικές συμβουλές. Να είστε προσεκτικοί με τα ανεπιθύμητα μηνύματα και κλήσεις, ρωτήστε τον πάροχό σας σχετικά με μέτρα ασφαλείας για τη SIM σας και προστατεύστε τους λογαριασμούς σας με έλεγχο ταυτότητας δύο παραγόντων. Η ψηφιακή ασφάλεια απαιτεί εγρήγορση, καθώς η προστασία των προσωπικών σας δεδομένων είναι κρίσιμη στην σύγχρονη εποχή.
Πηγή περιεχομένου: in.gr
![]()
