Ερευνητές αποκαλύπτουν μεσαιωνικά κείμενα που αμφισβητούν την αυθεντικότητα της Ιεράς Σινδόνης. Η Ιερά Σινδόνη του Τορίνου, ένα λινό ύφασμα μήκους 4,2 μέτρων που φέρει την εικόνα ενός σταυρωμένου άνδρα, έχει αιχμαλωτίσει τη φαντασία και την προσοχή της ανθρωπότητας εδώ και αιώνες, δημιουργώντας διενέξεις σχετικά με την πιθανότητα το κειμήλιο να έχει τύλιξει το σώμα του Ιησού Χριστού. Για ορισμένους, το ύφασμα συνιστά οπτική απόδειξη της ανάστασης του Ιησού, ενώ για άλλους δεν είναι παρά ένα μεσαιωνικό καλλιτεχνικό έργο.
Πρόσφατες ανακαλύψεις ερευνητών υποδεικνύουν ότι η αυθεντικότητα της Σινδόνης αμφισβητήθηκε νωρίτερα απ’ ότι είχε γίνει γνωστό έως σήμερα. Σύμφωνα με νέα μελέτη, μεσαιωνικά κείμενα από τον Γάλλο φιλόσοφο Νικολά Ορεσμέ, ο οποίος γύρω στο 1370 υποστήριξε ότι η Σινδόνη ήταν κατασκευασμένη για λογαριασμό της εκκλησίας, προσφέρουν ενδείξεις για την αμφισβήτηση της αυθεντικότητας του υφάσματος. Η νέα αυτή ανακάλυψη προσθέτει στις ήδη πολλές επιστημονικές και ιστορικές ενδείξεις που υποδεικνύουν την κατασκευασμένη φύση της Σινδόνης.
Το κείμενο του Ορεσμέ, που περιλαμβάνει αξιόλογες σκέψεις για τη σημασία της πίστης και την αξιολόγηση θαυμάτων, προσφέρει μια ιδιαίτερα σημαντική προοπτική στην υπόθεση αυτή, αν και ορισμένοι επιστήμονες παραμένουν επιφυλακτικοί απέναντι στα ευρήματα. Παράλληλα, οι διαμάχες γύρω από την Ιερά Σινδόνη συνεχίζονται, καθώς οι αναφορές που χρονολογούνται στα τέλη του 14ου αιώνα ενδέχεται να μην αποδεικνύουν πειστικά την αυθεντικότητα του υφάσματος, αφήνοντας περιθώριο για νέες εξελίξεις και συζητήσεις στην επιστημονική κοινότητα.
Πηγή περιεχομένου: in.gr