Νέα μέθοδος αποκατάστασης έργων τέχνης από ερευνητή του MIT: λιγότερος χρόνος και κόστος

Νέα μέθοδος αποκατάστασης έργων τέχνης από ερευνητή του MIT: λιγότερος χρόνος και κόστος

Ανακαλύψτε πώς μια νέα τεχνολογία αποκατάστασης έργων τέχνης μειώνει δραματικά το χρόνο και το κόστος. Ένας μεταπτυχιακός φοιτητής μηχανολογίας στο MIT, ο Άλεξ Κατσκίν, έχει αναπτύξει μια καινοτόμο μέθοδο αποκατάστασης έργων τέχνης που αξιοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη, επιτυγχάνοντας αποκαταστάσεις σε μόλις λίγες ώρες. Αυτή η νέα προσέγγιση ελαχιστοποιεί δραματικά τον απαιτούμενο χρόνο, ο οποίος προηγουμένως κυμαινόταν από εβδομάδες έως μήνες. Σε μια εργασία που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Nature, ο Κατσκίν εξηγεί πώς η τεχνική του εφαρμόζει ψηφιακές αποκαταστάσεις σε πίνακες ζωγραφικής μέσω ενός λεπτού φιλμ.

Αν η μέθοδος αυτή εδραιωθεί, θα μπορούσαμε να μιλάμε για ένα ρηξικέλευθο βήμα στον τομέα της αποκατάστασης έργων τέχνης: η διαδικασία θα καταστεί πιο προσιτή, προσφέροντας τη δυνατότητα επαναφοράς αμέτρητων κατεστραμμένων έργων που σήμερα παραμένουν κρυμμένα στις αποθήκες των γκαλερί και μουσείων που δεν διαθέτουν επαρκή προϋπολογισμό για αποκαταστάσεις. Σημειώνεται ότι περίπου το 70% των έργων τέχνης στις συλλογές είναι κατεστραμμένα και εκτός δημόσιας προβολής.

Ο Κατσκίν πιστεύει ότι η τεχνική του θα μπορούσε να είναι έως και 70 φορές ταχύτερη από τις παραδοσιακές μεθόδους αποκατάστασης, κάτι που ελπίζει να επιτρέψει την ευρύτερη έκθεση περισσότερων έργων τέχνης στο κοινό.

Η νέα τεχνική αναμένεται να αναστρέφει τις επιπτώσεις της ζημιάς σε έργα τέχνης, ενώ οι ηθικές ανησυχίες που προκύπτουν από το ρετουσάρισμα ενδέχεται να αλλάξουν το τοπίο της συντήρησης. Παρόλο που μερικά ιδρύματα έχουν αρχίσει να αποκαθιστούν ψηφιακά έργα τέχνης και να τα παρουσιάζουν μαζί με τις ανέγγιχτες φυσικές εκδόσεις τους, οι λάτρεις της τέχνης συχνά θεωρούν ότι μια ψηφιακή αποκατάσταση δεν συγκρίνεται με την αυθεντική εμπειρία του έργου.

Ο Κατσκίν έχει επίσης εφαρμόσει αυτή τη μέθοδο σε έναν κατεστραμμένο πίνακα του 15ου αιώνα, χρησιμοποιώντας υπάρχοντα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης για τη δημιουργία μιας ψηφιακής εκδοχής του αρχικού έργου. Η προσέγγιση του περιλαμβάνει τη χρήση προσαρμοσμένων χρωμάτων και μοτίβων, γεμίζοντας συνολικά 5.612 κατεστραμμένες περιοχές με 57.314 διαφορετικά χρώματα μέσα σε 3,5 ώρες, 66 ώρες λιγότερες από τις παραδοσιακές μεθόδους.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play