Σκανδαλώδεις πρακτικές αυτοκινητοβιομηχανιών αποκαλύπτονται, καθώς καταναλωτές καταγγέλλουν παραποίηση εκπομπών καυσαερίων. Μια δεκαετία μετά το σκάνδαλο Dieselgate που στοίχισε στη Volkswagen δεκάδες δισεκατομμύρια ευρώ, άλλες μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες βρίσκονται στο επίκεντρο παρόμοιων κατηγοριών. Σύμφωνα με 1,6 εκατομμύρια ιδιοκτήτες, οι κατασκευαστές παραποιούν τα αποτελέσματα των δοκιμών για τις εκπομπές ντιζελοκινητήρων, προτιμώντας την εξαπάτηση από τη συμμόρφωση με τον νόμο. Η δίκη που άρχισε στο Λονδίνο αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες μαζικές αγωγές στην ιστορία της βρετανικής δικαιοσύνης, όπως αναφέρει το Reuters.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες κατηγορούνται ότι ενσωμάτωσαν συσκευές εξαπάτησης στα ντιζελοκίνητα μοντέλα τους, που ανιχνεύουν πότε το όχημα υποβάλλεται σε έλεγχο, μειώνοντας τεχνητά τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου εντός των νόμιμων ορίων. Η πραγματικότητα, όπως καταγγέλλεται, δείχνει ότι οι εκπομπές σε φυσικές συνθήκες είναι έως και 12 φορές υψηλότερες από τα επιτρεπτά όρια, οδηγώντας σε σοβαρές περιβαλλοντικές βλάβες.
Από την πλευρά τους, οι αυτοκινητοβιομηχανίες απορρίπτουν τις κατηγορίες και υποστηρίζουν ότι η ρύθμιση των εκπομπών γίνεται ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης. Επίσης, αρνούνται οποιαδήποτε σύνδεση με το Dieselgate του 2015. Η απόφαση του δικαστηρίου αναμένεται στα μέσα του 2026 και θα εστιάσει σε 20 ντιζελοκίνητα οχήματα από πέντε κατασκευαστές. Εάν διαπιστωθεί ότι διαθέτουν απαγορευμένες συσκευές, η ετυμηγορία θα έχει ευρύτερες συνέπειες.
Σε προηγούμενο σκάνδαλο, η Volkswagen είχε πληρώσει πάνω από 32 δισεκατομμύρια δολάρια για ανακλήσεις και πρόστιμα. Ο Τομ ντε λα Μερ, δικηγόρος των εναγόντων, τόνισε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες αποφάσισαν να δώσουν προτεραιότητα στην άνεση των πελατών αντί στην πρόληψη της ρύπανσης, με την προσέγγισή τους να καταδεικνύει τη λογική καλύτερα να παραπλανούμε παρά να συμμορφωνόμαστε.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις, οι απαιτήσεις αποζημιώσεων φτάνουν τα 6 δισ. λίρες ή σχεδόν 7 δισ. ευρώ.
Πηγή περιεχομένου: in.gr