Η ανάπτυξη εμπορευματικών αεροπορικών δρομολογίων από τη Σιντζιάνγκ στην Ευρώπη εγείρει σοβαρές ανησυχίες για τα ανθρώπινα δικαιώματα. Τον τελευταίο χρόνο, έχουν εγκαινιαστεί πολλές νέες εμπορευματικές αεροπορικές συνδέσεις, οι οποίες μεταφέρουν χιλιάδες τόνους αγαθών απευθείας από την Κίνα, ειδικότερα από την επαρχία Σιντζιάνγκ, προς την Ευρώπη. Πλέον, περισσότερες από 40 διαδρομές συνδέουν τα αεροδρόμια της περιοχής, όπου το Πεκίνο κατηγορείται για παραβιάσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων και χρήση καταναγκαστικής εργασίας εις βάρος της εθνοτικής ομάδας των Ουιγούρων.
Σύμφωνα με ανάλυση της ομάδας υπεράσπισης Uyghur Human Rights Project (UHRP), έχουν δημιουργηθεί περισσότερες από εννέα μεταφορικές εταιρείες που διαθέτουν δρομολόγια προς το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία, την Ουγγαρία, την Ελλάδα, την Ελβετία, το Βέλγιο, την Ιρλανδία και την Ισπανία. Αυτές οι πτήσεις μεταφέρουν προϊόντα ηλεκτρονικού εμπορίου, υφάσματα, υποδήματα, ηλεκτρονικά είδη και ανταλλακτικά αυτοκινήτων, τομείς που είναι επιρρεπείς σε καταναγκαστική εργασία.
Η έκθεση της UHRP υπογραμμίζει ότι η ραγδαία επέκταση των αεροπορικών εμπορευματικών δρομολογίων μεταξύ της περιοχής των Ουιγούρων και της Ευρώπης αποτελεί αυξανόμενη απειλή για την ακεραιότητα των εφοδιαστικών αλυσίδων της ΕΕ και του Ηνωμένου Βασιλείου. Η κατάσταση των δικαιωμάτων των Ουιγούρων συνεχίζει να αποτελεί σημαντικό ζήτημα στις σχέσεις της ΕΕ με την Κίνα.
Ορισμένες μεταφορικές εταιρείες ισχυρίζονται ότι δεν υπάρχουν αποδείξεις για τη χρήση καταναγκαστικής εργασίας στα προϊόντα τους, ενώ άλλες δηλώνουν ότι δεν φέρουν ευθύνη για τις εφοδιαστικές αλυσίδες των φορτίων τους. Ο πρόεδρος της Μικτής Επιτροπής Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του βρετανικού κοινοβουλίου, Ντέιβιντ Άλτον, εξέφρασε ανησυχία σχετικά με τα ευρήματα της UHRP και σημείωσε ότι η αύξηση των πτήσεων φαίνεται να αγνοεί την απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να θεσπίσει μηχανισμό ελέγχου για την καταναγκαστική εργασία.
Η κινεζική κυβέρνηση έχει καταστήσει το κεντρικό αεροδρόμιο του Ουρούμτσι στο Σιντζιάνγκ κόμβο στην στρατηγική της για τον Αεροπορικό Δρόμο του Μεταξιού. Εκπρόσωπος της κινεζικής πρεσβείας στο Λονδίνο απέρριψε τις κατηγορίες, χαρακτηρίζοντας τον ισχυρισμό περί καταναγκαστικής εργασίας ως «ψέμα του αιώνα». Αεροπορικές εταιρείες που εκτελούν δρομολόγια μεταξύ του Ουρούμτσι και της Ευρώπης, όπως η CAMEX Airlines και η Geo-Sky, δήλωσαν ότι δεν έχουν άμεση γνώση της προέλευσης των προϊόντων.
Η βρετανική εταιρεία European Cargo σημείωσε ότι παραμένει σε επαγρύπνηση για τις προκλήσεις της διαχείρισης αυτού του κινδύνου, συμμορφούμενη παράλληλα με τη βρετανική νομοθεσία. Οργανώσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων καλούν για δράση, υποστηρίζοντας ότι η απαγόρευση των εισαγωγών από τη Σιντζιάνγκ θα δείξει ότι οι κυβερνήσεις δεν είναι διατεθειμένες να υποστηρίξουν την κρατικά επιβαλλόμενη καταναγκαστική εργασία.
Πηγή περιεχομένου: in.gr