Οκτώ λέξεις που επηρέασαν τον κόσμο: υπάρχει συνταγή για ένα πετυχημένο πολιτικό σλόγκαν;

Οκτώ λέξεις που επηρέασαν τον κόσμο: υπάρχει συνταγή για ένα πετυχημένο πολιτικό σλόγκαν;

Ανακαλύψτε πώς ορισμένες λέξεις μπορούν να επηρεάσουν τη πολιτική σκηνή και να γίνουν επιτυχημένα σλόγκαν. Ορισμένα σλόγκαν έχουν την ικανότητα να επηρεάζουν την κοινή γνώμη και μετά τις εκλογές, αποτυπώνοντας το εθνικό κλίμα ή μια σημαντική στιγμή. Όπως το “Yes, We Can” του Μπαράκ Ομπάμα και το “Take Back Control” της εκστρατείας για το Brexit, αυτά τα μηνύματα έχουν βαθιά ριζώσει στην πολιτική συνείδηση. Αντίθετα, άλλα σλόγκαν προορίζονται να αποτύχουν από την αρχή, καθώς είναι αδέξια ή υπερβολικά περίπλοκα, αντικατοπτρίζοντας την απελπισία των ομάδων που τα σχεδίασαν.

Ο πολιτικός αναλυτής και δημοσκόπος Κρις Μπρούνι-Λόου υποστηρίζει ότι έχει βρει τη φόρμουλα για τη δημιουργία ενός αποτελεσματικού σλόγκαν. Με την ανάλυση 20.000 μηνυμάτων εκστρατείας από όλο τον κόσμο, κατέληξε σε οκτώ λέξεις που θεωρεί ότι απευθύνονται σε ψηφοφόρους όλων των πολιτικών πεποιθήσεων: άνθρωποι, καλύτερα, δημοκρατία, νέο, χρόνος, ισχυρός, αλλαγή, μαζί. Ο Μπρούνι-Λόου επισημαίνει ότι, αν και οι λέξεις αυτές είναι ισχυρές, δεν εγγυώνται την εκλογική επιτυχία. Απαιτείται, επίσης, η παρουσία ενός αξιόπιστου υποψηφίου που να εκπροσωπεί αυτές τις αξίες, καθώς το σλόγκαν μόνο του δεν μπορεί να φέρει αποτελέσματα.

Η λέξη άνθρωποι φαίνεται να είναι η πιο αποτελεσματική στις νικηφόρες εκστρατείες, όπως αποδεικνύει η ανάλυση του Μπρούνι-Λόου. Αναφέρονται παραδείγματα όπως το Putting People First και το For People, For a Change του Μπιλ Κλίντον, τα οποία κατάφεραν να συνδέσουν τον υποψήφιο με το κοινό.

Ωστόσο, προκύπτει το ερώτημα αν η εφαρμογή αυτής της φόρμουλας μπορεί να οδηγήσει σε κενά και γενικόλογα σλόγκαν. Σύμφωνα με τον Μπρούνι-Λόου, ορισμένα σλόγκαν, όπως το Get Brexit Done του Μπόρις Τζόνσον, έχουν σχεδιαστεί με έναν μοναδικό σκοπό και έγιναν δημοφιλή σε συνθήκες εκλογών που επικρατούσαν έντονα προβλήματα.

Το κεφάλαιο που αφιερώνει στο Make America Great Again του Ντόναλντ Τραμπ είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον, καθώς αναλύει πώς αυτή η φράση έχει επαναστατήσει την αμερικανική πολιτική. Αν και η έκφραση έχει χρησιμοποιηθεί σε προηγούμενες εκλογές, ο Τραμπ κατάφερε να τη μετατρέψει σε σήμα κατατεθέν που έχει επηρεάσει δραστικά την πολιτική σκηνή των ΗΠΑ.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play