Σικελία: Αντιπαράθεση σχετικά με τη γέφυρα διπλής χρήσης

Σικελία: Αντιπαράθεση σχετικά με τη γέφυρα διπλής χρήσης

Η γέφυρα της Σικελίας προκαλεί διαφωνίες καθώς η Ιταλία εξετάζει τη στρατιωτική της χρήση και την ένταξή της στις αμυντικές δαπάνες. Η Ιταλία βρίσκεται στο επίκεντρο σφοδρών κριτικών καθώς εξετάζει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει μια προτεινόμενη γέφυρα, κόστους 13,5 δισεκατομμυρίων ευρώ, που θα συνδέει την ηπειρωτική χώρα με τη Σικελία, με στόχο την ένταξή της στις αμυντικές δαπάνες. Αυτή η στρατηγική κίνηση δεν αποτελεί ανοησία, δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας Stretto di Messina, που είναι υπεύθυνη για το έργο.

Η ένταξη της γέφυρας στις στρατιωτικές δαπάνες θα διευκόλυνε την Ιταλία να πετύχει πιο εύκολα τον στόχο του 1,5% του ΑΕΠ για τις αμυντικές δαπάνες. Σύμφωνα με τη Stretto di Messina, το σχέδιο αναπτύχθηκε αρχικά για να καλύψει τις ανάγκες πολιτικής κυκλοφορίας και στρατηγικής κινητικότητας των Ενόπλων Δυνάμεων. Η γέφυρα σχεδιάστηκε έτσι ώστε βαρέα στρατιωτικά οχήματα, όπως άρματα μάχης, να μπορούν να τη διασχίζουν μόλις ολοκληρωθεί η κατασκευή της.

Ο υπουργός Υποδομών, Ματέο Σαλβίνι, ανέφερε ότι ο κυβερνητικός φορέας που έχει την ευθύνη για την έγκριση έργων μεγάλης κλίμακας αναμένεται να εγκρίνει το σχέδιο της γέφυρας μέχρι τα τέλη Ιουλίου. Ωστόσο, η Ιταλία, ως μέλος του ΝΑΤΟ, δαπανά από τα μικρότερα ποσοστά του ΑΕΠ της για αμυντικούς εξοπλισμούς, με μόλις 1,49% το προηγούμενο έτος.

Η απόφαση για το έργο επηρεάζεται από τη νέα συμφωνία του ΝΑΤΟ που επιδιώκει να αυξήσει τις στρατιωτικές δαπάνες στο 5% του ΑΕΠ έως το 2035. Το σχέδιο της γέφυρας πρέπει να πληροί τα κριτήρια του ΝΑΤΟ για να ενταχθεί στις στρατιωτικές δαπάνες, ενώ η Stretto di Messina δήλωσε ότι η γέφυρα ευθυγραμμίζεται με το Σχέδιο Δράσης Στρατιωτικής Κινητικότητας της ΕΕ, το οποίο στοχεύει στην ενίσχυση της κυκλοφορίας οχημάτων και στρατιωτικού προσωπικού στην Ευρώπη.

Παρ’ όλα αυτά, οι επικριτές επισημαίνουν ότι το σχέδιο για τη γέφυρα δεν είναι στρατηγικής σημασίας για την υποδομή του ΝΑΤΟ ή την ασφάλεια της ΕΕ. Έχουν εκφραστεί ανησυχίες ότι η γέφυρα δεν έχει σχεδιαστεί για στρατιωτική χρήση και ότι τα υπάρχοντα σιδηροδρομικά δίκτυα στη νότια Ιταλία δεν είναι κατάλληλα για τη μεταφορά στρατιωτικού εξοπλισμού.

Σύμφωνα με την επιστολή που υπεγράφη από 600 καθηγητές και ερευνητές, η γέφυρα έχει επανειλημμένα παρουσιαστεί ως απαραίτητη στρατηγική υποδομή, ωστόσο ποτέ δεν προοριζόταν να είναι έργο διπλής χρήσης.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play