Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα του 1900 προωθήθηκαν στην αγορά ως γυναικεία και απέτυχαν

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα του 1900 προωθήθηκαν στην αγορά ως γυναικεία και απέτυχαν

Η ιστορία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων του 1900 δείχνει την επιρροή των φύλων στην τεχνολογία και την αγορά οχημάτων. Τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα δεν ήταν πάντα τα κυρίαρχα στην αγορά. Στην πραγματικότητα, το 1900, μόνο το 22% των αυτοκινήτων που κατασκευάζονταν στις ΗΠΑ ήταν βενζινοκίνητα, με τα υπόλοιπα να είναι είτε ηλεκτρικά είτε ατμοκίνητα. Οι αιτίες πίσω από την επικράτηση των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων και την πτώση των ηλεκτρικών δεν είναι σαφείς. Κάποιοι αναφέρονται σε τεχνικές ανεπάρκειες των ηλεκτρικών μοντέλων, ενώ άλλοι, όπως ο Josef Taalbi στο The Conversation, επισημαίνουν ότι οι περιορισμοί θα μπορούσαν να είχαν ξεπεραστεί με τη σωστή ανάπτυξη υποδομών από νωρίς.

Η Αμερικανίδα ιστορικός Virginia Scharff αποκάλυψε ότι τη δεκαετία του 1990, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είχαν χαρακτηριστεί αυτοκίνητα των γυναικών, και αυτή η εικόνα υπήρχε ήδη από τις πρώτες ημέρες τους. Αν και αρχικά δεν προωθήθηκαν ως γυναικεία, σύντομα τα ηλεκτρικά οχήματα ξεκίνησαν να διαφημίζονται για τις γυναίκες καταναλωτές, καθώς η αγορά του βενζινοκίνητου αυτοκινήτου αναπτυσσόταν με γοργούς ρυθμούς.

Μέχρι τη δεκαετία του 1910, το 77% των ηλεκτρικών οχημάτων απευθυνόταν άμεσα σε γυναίκες, προβάλλοντας την αντίληψη ότι οι γυναίκες χρειάζονταν ασφαλή και εύκολα χειριζόμενα αυτοκίνητα. Οι κοινωνικοί και πολιτισμικοί παράγοντες επηρέασαν την αντίληψη για το ηλεκτρικό αυτοκίνητο, συνδέοντάς το με περιορισμένα φύλα και ανάγκες.

Η ιστορία αυτή δείχνει πως οι κοινωνικές κατασκευές μπορούν να επηρεάσουν την καινοτομία και την πρόοδο, αναδεικνύοντας την ανάγκη για ευρύτερες και πιο συμπεριληπτικές τεχνολογικές λύσεις στο μέλλον.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play