Αναλύσεις για τα κενά και τις ελλείψεις στα νηπιαγωγεία και τις αλλαγές στην ειδική αγωγή στην Ελλάδα. Με πολυάριθμα προβλήματα ξεκινούν τη λειτουργία τους τα σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, με τα γνωστά κενά να κυριαρχούν. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας, σχεδόν 10.000 είναι οι μη συμπληρωμένες θέσεις στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Το μεγαλύτερο πρόβλημα παρατηρείται στα νηπιαγωγεία, με χαρακτηριστική την εικόνα που επικρατεί στην Α’ Αθήνας, όπου καταγράφονται 807 κενά. Επίσης, η Ανατολική Αττική έχει 817 κενά, ενώ και σε άλλες περιοχές της χώρας η κατάσταση δεν είναι καλύτερη.
Ειδικότερα, στην περιοχή των Κυκλάδων, ο εκπαιδευτικός Φραγκίσκος Λάβαρης επισημαίνει ότι η εκπαίδευση στα σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης αντιμετωπίζει σοβαρές ελλείψεις. Αυτές περιλαμβάνουν κενά σε δασκάλους γενικής εκπαίδευσης, νηπιαγωγούς, αλλά και δασκάλους ειδικής αγωγής. Στον Καρατζά Τροιζηνίας, το νηπιαγωγείο με τρεις μαθητές δεν έχει ξεκινήσει ακόμη τη λειτουργία του, λόγω απουσίας εκπαιδευτικού.
Η εκπαιδευτική κοινότητα ανησυχεί και για το νέο καθεστώς στην ειδική αγωγή, το οποίο προβλέπει ότι οι δάσκαλοι παράλληλης στήριξης θα υποστηρίζουν περισσότερους μαθητές, από 1 έως 4, μέσα στην ίδια τάξη. Οι αλλαγές αυτές προκαλούν αντιδράσεις, καθώς ο αριθμός των διαγνώσεων για μαθησιακές δυσκολίες αυξάνεται διαρκώς, χωρίς την αναγκαία υποστήριξη από το υπουργείο.
Σύμφωνα με τις τελευταίες δηλώσεις της υπουργού Παιδείας, Σοφίας Ζαχαράκη, έχουν γίνει 49.000 προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών από το 2020, ωστόσο οι κενές θέσεις παραμένουν, ενώ πολλά από τα άτομα που διορίστηκαν έχουν ήδη ζητήσει άδειες.
Πηγή περιεχομένου: in.gr