Νέος κανονισμός κυκλοφορίας για ηλεκτρικά πατίνια στην Αθήνα στοχεύει στη βελτίωση της αστικής κινητικότητας. Ο δήμος Αθηναίων προχωρά στην εφαρμογή ενός καινοτόμου κανονισμού κυκλοφορίας και στάθμευσης για τα ηλεκτρικά πατίνια (Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα – ΕΠΗΟ), με στόχο τη βελτίωση της αστικής κινητικότητας, την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και την προστασία του δημόσιου χώρου. Ο κανονισμός ψηφίστηκε με πλειοψηφία στο Δημοτικό Συμβούλιο, όπως ανέφεραν ο δήμαρχος Χάρης Δούκας και οι αρμόδιοι αντιδήμαρχοι.
Η εφαρμογή των νέων κανόνων επιχειρεί να αντιμετωπίσει φαινόμενα ακανόνιστης στάθμευσης και ανασφαλούς χρήσης των ηλεκτρικών πατινιών. Σύμφωνα με το νέο ρυθμιστικό πλαίσιο, η κυκλοφορία των ΕΠΗΟ εντάσσεται στις ρυθμίσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), με ειδικές προβλέψεις για τις επιτρεπόμενες και απαγορευμένες περιοχές.
Αναλυτικά, απαγορεύεται πλήρως η κυκλοφορία και στάθμευση γύρω από την Ακρόπολη και στους πεζόδρομους Ερμού και Αιόλου, ενώ ορίζεται όριο ταχύτητας 6 χλμ/ώρα σε συγκεκριμένες περιοχές. Οι χρήστες δεν επιτρέπεται να κυκλοφορούν σε πεζοδρόμια και υποχρεούνται να κινούνται με το όχημα στο πλάι, όπως πεζοί.
Για τη στάθμευση, οι πολίτες θα πρέπει να διασφαλίζουν ελεύθερη δίοδο 1,5 μέτρου για τους πεζούς, ενώ απαγορεύεται η στάθμευση σε κρίσιμες προσβάσεις. Ο κανονισμός προσδιορίζει 124 ζώνες μαζικής στάθμευσης, με συνολικά 1.574 θέσεις διαθέσιμες σε όλες τις Δημοτικές Κοινότητες.
Η διαδικασία αδειοδότησης για τις εταιρείες ΕΠΗΟ περιλαμβάνει την υποβολή αίτησης με συγκεκριμένες προϋποθέσεις, ενώ οι κυρώσεις για παραβάσεις θα περιλαμβάνουν απομάκρυνση παρανόμως σταθμευμένων οχημάτων. Όλα τα ΕΠΗΟ θα καταγράφονται σε ειδικό Μητρώο και θα παρακολουθούνται σε πραγματικό χρόνο, εξασφαλίζοντας τη συμμόρφωση με τον κανονισμό.
Η νέα αυτή ρύθμιση αναμένεται να συμβάλει στην ομαλή ένταξη της μικροκινητικότητας στην καθημερινή ζωή της πόλης, θέτοντας ως προτεραιότητα την ασφάλεια και την προστασία του δημόσιου χώρου.
Πηγή περιεχομένου: in.gr
![]()
