Αναλύουμε τη δραματική πτώση των πρωτάκων εγγραφών στα δημόσια σχολεία και τις δημογραφικές προεκτάσεις. Το δημογραφικό ζήτημα αναδεικνύεται ως κεντρικός άξονας των κοινωνικών και οικονομικών προκλήσεων στη χώρα μας, με άμεσες επιπτώσεις στην απασχόληση, το ασφαλιστικό σύστημα και τη γήρανση του πληθυσμού. Το τελευταίο κύμα δημοσιευμάτων εστιάζει στη μείωση των νέων εγγραφών στην Α’ δημοτικού, γεγονός που συνδυάζεται με τη θλιβερή είδηση του κλεισίματος δεκάδων σχολείων στην Ήπειρο εξαιτίας της έλλειψης μαθητών.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας, τη σχολική χρονιά 2025-2026, οι εγγραφές στην Α’ δημοτικού αναμένεται να μην ξεπεράσουν τις 71.200, σε αντίθεση με τις 115.000 που είχαν καταγραφεί το 2010-2011. Αυτό σημαίνει ότι το 2025 θα υπάρξει απώλεια περίπου 43.800 μαθητών συγκριτικά με το 2010, αριθμός που μεταφράζεται σε 1.760 κενές σχολικές τάξεις των 25 μαθητών.
Ο Βύρων Κοτζαμάνης, καθηγητής του πανεπιστημίου Θεσσαλίας, επισημαίνει την ανάγκη να εξετάσουμε τα δημογραφικά στοιχεία με προσοχή. Αν και η μείωση των γεννήσεων είναι προφανής, υπάρχουν σημαντικές αποκλίσεις στους αριθμούς των εγγραφών, καθώς η πλειονότητα των φετινών πρωτάκων γεννήθηκε το 2019. Η προοπτική της ελληνικής δημογραφίας είναι δυσοίωνη, καθώς οι συνεχείς μειώσεις στις γεννήσεις και οι αυξημένες μεταναστευτικές ροές επηρεάζουν το μέλλον των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων στη χώρα.
Πηγή περιεχομένου: in.gr