Αντιπαράθεση μεταξύ Δήμου Αθηναίων και κυβέρνησης για το άνοιγμα της Βασιλίσσης Ολγας ως δρόμου ήπιας κυκλοφορίας. Η αντιπαράθεση μεταξύ του Δήμου Αθηναίων και της κυβέρνησης κλιμακώνεται γύρω από το ζήτημα της λειτουργίας της Βασιλίσσης Ολγας ως δρόμου ήπιας κυκλοφορίας. Μετά την κοινή ανακοίνωση τριών υπουργείων στις 29 Αυγούστου, η οποία υπογράμμισε ότι οι προτεινόμενες παρεμβάσεις απαιτούν εκ νέου αποφάσεις των αρμόδιων υπηρεσιών, οι σχετικές πρωτοβουλίες του Δήμου δεν παράγουν έννομα αποτελέσματα. Κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου που πραγματοποιήθηκε το πρωί της Δευτέρας 1/9 στο Δημαρχείο Αθηνών, συμμετείχαν δήμαρχοι και μέλη της αυτοδιοίκησης από άλλες περιοχές, με θέμα την υποβάθμιση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης από την κυβέρνηση.
Ο δήμαρχος Αθηναίων, Χάρης Δούκας, επισήμανε ότι η διαδικασία που ακολουθήθηκε για τη Βασιλίσσης Ολγας είναι νόμιμη και έχει τηρηθεί όπως απαιτείται. Ανέφερε μάλιστα ότι δεν έχει υπάρξει καμία ένσταση από τους αρμόδιους φορείς, ούτε υπάρχει Προεδρικό Διάταγμα που να χαρακτηρίζει τη Βασιλίσσης Ολγας ως πεζόδρομο.
Η πολιτική ιστορία του έργου της Βασιλίσσης Ολγας περιλαμβάνει την απόφαση του πρώην δημάρχου Κώστα Μπακογιάννη να κλείσει τη λεωφόρο για τα αυτοκίνητα το 2020. Οι εργασίες πεζοδρόμησης της Βασιλίσσης Ολγας ξεκίνησαν το 2023 με την ευθύνη της Ανάπλασης Αθήνα Α.Ε., η οποία διαχειρίζεται το έργο.
Ο δήμαρχος δήλωσε επίσης ότι αν υπάρξει αρνητική γνωμοδότηση για το έργο, ο Δήμος θα κινητοποιήσει τους πολίτες. Ο Δούκας σημείωσε ότι θα είναι ανοιχτός σε διάλογο με τους υπουργούς, εκφράζοντας την ανάγκη για συνεργασία και προθυμία να απαντήσει σε οποιαδήποτε αμφιβολία. Δεσμεύτηκε επίσης ότι, εάν το έργο καθυστερήσει, οι δημότες θα ενημερωθούν και θα συμμετάσχουν ενεργά.
Αναμένοντας την έγκριση του ΟΑΣΑ για τη λειτουργία της Βασιλίσσης Ολγας, ο δήμος αντιλαμβάνεται τη σημασία της συγκεκριμένης αδειοδότησης. Στην ίδια ανακοίνωση, το Σωματείο Ηλεκτροδηγών ΤΡΑΜ εξέφρασε την αντίθεσή του, καλώντας σε άμεσες ενέργειες από το υπουργείο Μεταφορών. Επιπλέον, οι απαιτούμενες αδειοδοτήσεις για την ανάπλαση υπογραμμίζουν τη σύνθετη διαδικασία που απαιτείται για τη λήψη αποφάσεων σχετικά με κυκλοφοριακές παρεμβάσεις.
Πηγή περιεχομένου: in.gr