Δυσαρέσκεια στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα: Το 54% των εφήβων εκφράζει ανησυχίες

Δυσαρέσκεια στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα: Το 54% των εφήβων εκφράζει ανησυχίες

Η μελέτη του Ιδρύματος Friedrich Ebert αναδεικνύει την ανησυχία των νέων για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Το εκπαιδευτικό σύστημα της Ελλάδας παραμένει ένα κρίσιμο ζήτημα για τις οικογένειες, με την επιτυχία στις Πανελλαδικές εξετάσεις να θεωρείται θεμελιώδης. Ωστόσο, σύμφωνα με την πρόσφατη μελέτη του Ιδρύματος Friedrich Ebert σε συνεργασία με το Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών (ΕΚΚΕ), η πλειοψηφία των νέων εκφράζει έντονη δυσαρέσκεια. Η μελέτη αποκαλύπτει ότι το 54% των εφήβων είναι δυσαρεστημένοι με την ποιότητα του εκπαιδευτικού συστήματος.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε το 2024 και περιλάμβανε δείγμα 1000 ατόμων ηλικίας 14-29 ετών, εστιάζοντας στις απόψεις των νέων σχετικά με την εκπαίδευση. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, το 53,9% των μαθητών ηλικίας 14-18 ετών δηλώνει δυσαρεστημένο με το εκπαιδευτικό σύστημα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να ενισχύεται η πίεση και το άγχος στους μαθητές, καθώς η έμφαση στις εξετάσεις οδηγεί σε μια στρεσογόνο σχολική ζωή.

Η ανάλυση δείχνει ότι οι νέοι από φτωχότερα νοικοκυριά είναι οι πιο δυσαρεστημένοι, γεγονός που αναδεικνύει τις κοινωνικές ανισότητες στην εκπαίδευση. Το σύστημα φαίνεται να επιτείνει την αίσθηση της απογοήτευσης, καθώς πολλοί νέοι θεωρούν ότι οι βαθμοί και οι εξετάσεις είναι συχνά αντικείμενα διαφθοράς.

Επιπλέον, η έρευνα αποκαλύπτει ότι οι νέοι καταναλώνουν περισσότερο χρόνο σε κοινωνικά δίκτυα όπως το TikTok και το Instagram, αφήνοντας ελάχιστο χρόνο για εκπαιδευτικές δραστηριότητες. Αν και η ανάγκη για ειδίκευση στην αγορά εργασίας είναι αναγνωρίσιμη, οι νέοι υποδεικνύουν ότι οι διασυνδέσεις και οι πολιτικές σχέσεις είναι κρίσιμες για την εύρεση καλής εργασίας.

Πηγή περιεχομένου: in.gr

Loading

Play