Αύξηση των περιστατικών κινδύνου σύγκρουσης αεροσκαφών και ελικοπτέρων στο αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος. Σημαντικά ερωτήματα, που αφορούν την ασφάλεια των πτήσεων στην Αττική, προκύπτουν από την εσωτερική έρευνα που διενεργεί η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ) τις τελευταίες ημέρες, όπως αποκαλύπτουν τα ΝΕΑ. Η έρευνα αυτή εντάσσεται σε αναφορές επιθεωρητή πτητικής λειτουργίας, σύμφωνα με τις οποίες υφίσταται κίνδυνος σύγκρουσης μεταξύ επιβατικών αεροσκαφών που προσγειώνονται στο αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος και ελικοπτέρων που απογειώνονται από γειτονικό ελικοδρόμιο.
Ο συγκεκριμένος επιθεωρητής, ο οποίος διαθέτει τριάντα χρόνια εμπειρίας ως πιλότος, παρέχει επίσης δεδομένα για 54 ενεργοποιήσεις του Συστήματος Ειδοποίησης Κυκλοφορίας και Αποφυγής Σύγκρουσης (TCAS) στο αεροδρόμιο της Αθήνας. Αυτός ο αριθμός κρίνεται ιδιαιτέρως μεγάλος για ένα διεθνές αεροδρόμιο, ενδεικτικός της ανησυχίας που επικρατεί. Επίσης, ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας επιβεβαιώνουν ότι καταγράφονται τουλάχιστον 2-3 τέτοιοι συναγερμοί κάθε μήνα.
Σύμφωνα με τα συγκεντρωμένα στοιχεία, ο επιθεωρητής πτητικής λειτουργίας πραγματοποίησε έλεγχο στο γειτονικό ελικοδρόμιο και διαπίστωσε ότι δεν υπήρχε έλεγχος ασφαλείας κατά την είσοδό του. Ο εν λόγω επιθεωρητής, μάλιστα, ζητά την επαναξιολόγηση της πιστοποίησης του ελικοδρομίου, το οποίο είχε λάβει άδεια ίδρυσης και λειτουργίας το 2018. Ωστόσο, πληροφορίες αναφέρουν ότι δεν υπήρξε άμεση διερεύνηση των αναφορών του επιθεωρητή, αλλά αντίθετα, ζητήθηκε εσωτερική έρευνα για την «σκαιά συμπεριφορά» του.
Ο δικηγόρος Γιάννης Μαρακάκης, που εκπροσωπεί τον επιθεωρητή, καταγγέλλει σοβαρές παραβιάσεις του πρωτοκόλλου ασφαλείας για τις αερομεταφορές και αναφέρει ότι θα απευθυνθούν άμεσα στο αρμόδιο υπουργείο προκειμένου να διερευνηθεί η κατάσταση.
Πηγή περιεχομένου: in.gr