Εκτενή ανάλυση των προβλημάτων ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας στην Ελλάδα και οι προκλήσεις που θέτουν σε κίνδυνο τις πτήσεις. Τα πρόσφατα σοβαρά τεχνικά προβλήματα που εμφανίστηκαν σε τερματικό ραντάρ του αεροδρομίου Ελευθέριος Βενιζέλος, καθώς και στις εφεδρικές συχνότητες της Προσέγγισης Αθηνών, αποκαλύπτουν την οριακή έως επικίνδυνη κατάσταση που επικρατεί στον τομέα του ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας (ATC) στη χώρα. Οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας εκφράζουν φόβους για το ενδεχόμενο αεροπορικών δυστυχημάτων, προειδοποιώντας ότι η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), εκτός από τις σημαντικές ελλείψεις προσωπικού, διαχειρίζεται παλαιωμένο και προβληματικό εξοπλισμό επιτήρησης και επικοινωνιών, τουλάχιστον 25 ετών, θέτοντας σε κίνδυνο τις πτήσεις.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η προμήθεια του απαραίτητου εξαρτήματος που απέτυχε στο τερματικό ραντάρ του λόφου Μερέντα εκκρεμεί εδώ και πάνω από ένα χρόνο, ενώ οι ελεγκτές τονίζουν ότι η ΥΠΑ γνωρίζει το πρόβλημα αλλά δεν έχει προχωρήσει στη διαδικασία απόκτησης νέου εξοπλισμού, προκειμένου να εξασφαλιστεί η ασφάλεια στον αέρα. Η κατάσταση αυτή έχει ως αποτέλεσμα, κατά την περίοδο κορύφωσης του τουρισμού, να παραμένει η εναέρια κυκλοφορία με μόλις ένα τερματικό ραντάρ από τα τρία που εξυπηρετούν την περιοχή, καθώς το ραντάρ στο Ελληνικό είναι μόνιμα εκτός λειτουργίας εδώ και σχεδόν τρία χρόνια!
Αξιοσημείωτο είναι ότι η καταγγελία της Ryanair πρόσφατα αποκάλυψε ότι σχεδόν 900.000 επιβάτες της υπήρξαν θύματα καθυστερήσεων, οι οποίες αποδίδονται σε κακή διαχείριση και έλλειψη προσωπικού στην ΥΠΑ. Αυτή η κατάσταση έχει κατατάξει την Ελλάδα στην πέμπτη χειρότερη θέση στην Ευρώπη για την αεροπορική κυκλοφορία. Ο πρόεδρος της Ένωσης Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας Ελλάδας (ΕΕΕΚΕ), Παναγιώτης Ψαρρός, επισημαίνει ότι η διοίκηση της ΥΠΑ θα πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες της και να απολογηθεί στο επιβατικό κοινό για την ολική αποτυχία της.
Πηγή περιεχομένου: in.gr