Ακρίβεια, καθημερινότητα, νοικοκυριά: Η κατάσταση στα ελληνικά σούπερ μάρκετ παραμένει δύσκολη παρά τη μείωση του πληθωρισμού. Η Ελλάδα, αν και εμφανίζει μείωση του γενικού πληθωρισμού, εξακολουθεί να αντιμετωπίζει σοβαρές προκλήσεις στον τομέα της κατανάλωσης. Η αυξανόμενη τιμή βασικών αγαθών και τροφίμων πιέζει τα ελληνικά νοικοκυριά, καθιστώντας την καθημερινότητα τους μια διαρκή μάχη για επιβίωση, ακόμη και όταν οι επίσημοι δείκτες υποδεικνύουν βελτίωση. Οι τιμές των τροφίμων συνεχίζουν να αυξάνονται, ενώ ο Γενικός Δείκτης Τιμών Καταναλωτή δείχνει σημάδια πτώσης.
Σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ), τον Αύγουστο του 2025, ο Γενικός Δείκτης Τιμών Καταναλωτή αυξήθηκε κατά 2,9% συγκριτικά με 3,1% τον Ιούλιο, ενώ τον Σεπτέμβριο καταγράφηκε πτώση στο 1,8%, το χαμηλότερο ποσοστό των τελευταίων δύο ετών, σύμφωνα με τη Eurostat. Ωστόσο, το άλμα στις τιμές βασικών ειδών, όπως καφές και φρούτα, αποδεικνύει πως οι πολίτες δεν νιώθουν ανακούφιση από τους μειωμένους δείκτες πληθωρισμού.
Η αύξηση των τιμών είναι ιδιαιτέρως ανησυχητική, καθώς οι Έλληνες δαπανούν το 23% του οικογενειακού τους εισοδήματος για τρόφιμα και μη αλκοολούχα ποτά, ποσοστό που είναι σημαντικά υψηλότερο από τον μέσο όρο της Ευρωζώνης. Επιπλέον, η οικονομική πίεση επηρεάζει τις καταναλωτικές συνήθειες, καθώς πολλοί πολίτες περικόπτουν αγορές ή περιορίζουν τις κοινωνικές τους δραστηριότητες προκειμένου να αντεπεξέλθουν.
Η κυβέρνηση προσπαθεί να παρέμβει με μέτρα, όπως το πρόγραμμα Καλάθι του Νοικοκυριού, το οποίο συνεχίζεται με ελέγχους τιμών στα σούπερ μάρκετ και επιβολή προστίμων για αισχροκέρδεια. Ωστόσο, τα αποτελέσματα είναι περιορισμένα, καθώς οι αυξήσεις στις τιμές δεν αναστρέφονται, αφήνοντας τους πολίτες να ανησυχούν για το μέλλον της αγοραστικής τους δύναμης.
Πηγή περιεχομένου: in.gr
![]()
