Ανατροπές στο συγκοινωνιακό χάρτη της Αθήνας με την προτεινόμενη κατάργηση των τρόλεϊ και την αντικατάστασή τους από ηλεκτρικά λεωφορεία. Όταν ανέλαβα το υπουργείο Μεταφορών, ένα από τα ζητήματα που με προβλημάτισαν ήταν η διατήρηση των τρόλεϊ, καθώς έχουμε πλέον στη διάθεσή μας ηλεκτρικά λεωφορεία. Για ποιο λόγο να διατηρούμε τρόλεϊ που χρειάζονται αντικατάσταση;, δήλωσε πρόσφατα ο υπουργός Κωνσταντίνος Κυρανάκης, προαναγγέλλοντας τη σταδιακή τους κατάργηση στην Αθήνα και τον Πειραιά.
Το υπουργείο προγραμματίζει την κατάργηση των τρόλεϊ σε δύο φάσεις, με βάση την ηλικία τους και την αισθητική αναβάθμιση των πόλεων. Από τον Σεπτέμβριο, γραμμές που διέρχονται από κεντρικές οδικές αρτηρίες θα σταματήσουν να λειτουργούν. Ωστόσο, η απόφαση αυτή προκαλεί έντονες αντιδράσεις, καθώς αφορά τη μακροπρόθεσμη δημόσια επένδυση και την αλλαγή του συγκοινωνιακού χάρτη της πρωτεύουσας.
Αντικαθιστούμε τα ηλεκτροκίνητα τρόλεϊ που είναι φιλικά προς το περιβάλλον με ηλεκτρικά λεωφορεία, επισημαίνουν οι επικριτές της πολιτικής αυτής. Το σχέδιο του υπουργείου, αν και ανακοινώθηκε με γενικόλογες υποσχέσεις, έχει εγείρει ανησυχίες για την καταστροφή ενός δικτύου 300 χιλιομέτρων και την μείωση του αριθμού των ενεργών οχημάτων.
Οι εργαζόμενοι στις συγκοινωνίες εκφράζουν φόβους ότι η νέα πολιτική θα οδηγήσει σε κοινωνική οπισθοδρόμηση, με την Ομοσπονδία Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδας να τονίζει την περιβαλλοντική ωφέλεια των τρόλεϊ και την ανάγκη διατήρησής τους. Καθώς οι αντιδράσεις εντείνονται, οι εργαζόμενοι καλούν το υπουργείο να επανεξετάσει την απόφασή του, διότι όπως δηλώνει ο πρώην υφυπουργός Μεταφορών Βασίλης Οικονόμου, η κατάργηση των τρόλεϊ προκαλεί τεράστια απορία και χρειάζεται προσεκτική αναθεώρηση.
Πηγή περιεχομένου: in.gr